maandag 30 april 2012

Het relatiedenken

Als je dit werk lang genoeg doet, ga je dingen anders zien. Ik denk dat dat ook wel gebeurt als je je seksualteit ontwikkelt op een andere manier. Het belangrijkste wat je anders gaat zien, is wat seks voor je betekent. Je krijgt er een ander idee bij, en emotioneel wordt het anders. De emoties die je er in het begin bijhad, zijn er nog wel, maar er komt heel veel bij. Je krijgt meer perspectief, en je ervaart, dat het ook anders kan.

Ik ga natuurlijk niet in één stukje kunnen uitleggen wat er allemaal anders is geworden, dus ik ga maar één iets aanpakken. Dat is het relatiedenken, dat veel mensen hebben. We worden ermee opgevoed, en ik heb het ook heel erg lang gehad. Pas een jaar of twee voordat ik aan de bak ging in de prostitutie ben ik eraan gaan twijfelen. En na jaren van werken met seks, vind ik het nu iets heel raars.

Vanuit nu kan ik me eigenlijk nietzogoed voorstellen dat ik het ooit heb geloofd. Mijn vriendinnen, en de meeste mensen die ik erover spreek, geloven er nog steeds heilig in. Sommige mensen worden zelfs heel boos als je een beetje twijfels laat zien over het idee. En wat ècht heel opvallend is, er zijn véél klanten die óók in het relatiedenken geloven. Dat vind ik raar, want dan moet je wel een beetje hypocriet zijn om naar mij toe te komen.

Ik moet natuurlijk wel even uitleggen wat het relatiedenken nou is. Ik heb het over het idee, dat je voor een normaal of gelukkig leven op zoek moet naar die éne partner. Dat je dan een relatie neemt met die ene partner, voor de rest van je leven. Dat je daarbij je aan de regeltjes houdt die iedereen normaal vindt. Dat je dus doet wat hoort. En dat alles wat te maken heeft met seks, bìnnen zo'n relatie thuishoort.

Het zijn teveel regeltjes om alles op te kunnen noemen, maar ga maar eens in een vrouwenforum kijken over het relatieleed wat je daar ziet. Het gaat om regels over seks, bijvoorbeeld dat je liefdesgevoel bij seks moet hebben, en alleen maar seks bìnnen een relatie, of dat je "gebruikt" bent als je seks voor de seks hebt gehad. Er zijn soorten van seks die wèl vanzelfsprekend zijn, en soorten die daar toch buitenstaan. Dat beslist dan het paartje niet zelf, daar zijn een soort van regels voor.

Er zijn regels over openheid, dat je àlles hoort te delen bijvoorbeeld. Dat wil ik helemaal niet in mijn relaties, geheimpjes zijn goed. Maar dat wordt wel verwacht, en als er mensen zijn die het niet doen, denken ze vaak dat er iets niet goed zit in de relatie, omdat het de regel is. Nog zo'n regel is dat je je partner de bèste moet vinden, ook al weet je dat je dat nóóit waar kan maken. Dat levert een hoop mensen schuldgevoelens op.

Het is de hele tijd dingen verwachten omdat ze normaal zijn. Heel veel dingen, die ook niet worden uitgelegd, maar die je gewoon om je heen voelt. En omdat het zo sterk in de samenleving zit, wordt het ook taboe om eraan te twijfelen.

Ook al heb ik jarenlang moeiteloos dit geloofd, nu krijg ik het er benauwd van als ik er over nadenk. Ik begrijp niet dat ik zo rustig heb geaccepteerd dat ik mijn leven door zo'n idee uit liet stippelen. Het was zo natuurlijk, omdat je het overal tegenkomt. Iedereen denkt er op dezelfde manier over, en ook in alle films en boeken is het duidelijk dat het zo verwacht wordt. Dat is best wel een sterke invloed.

In films en boeken gebeurt er ook wel vanalles dat niet in het relatieplaatje past, maar je ziet bijna altijd dat de mensen die dat doen, op hun neus vallen. Het eindigt nooit goed met zo'n personage. Je kan al vanaf het begin weten dat de persoon die niet volgens het relatiedenken leeft, slecht terechtkomt of tot inkeer komt. Dat irriteert me nu best wel, maar vooral voor de volgende generatie die ook weer voor zichzelf erachter moeten komen.

Ik ben echt niet tégen een relatie, ook niet voor mezelf. Ik vind het heel fijn om een vriendje te hebben, waar ik lekker mijn leven mee zou kunnen delen. Dat is zalig, al die geborgenheid, en altijd iemand bij de hand om je leven mee te beleven. Als ik het kon vanwege mijn werk zou ik wel al een vriend hebben, ik wil dat graag. Maar ik wil niet dat het móét, want dat slaat nergens op. En ik wil vooral niet, dat de automatische regeltjes voor mij moeten gaan gelden.

Het relatiedènken, daar ben ik tegen. Er zijn een heleboel regeltjes, en als mensen daardoor ongelukkig worden denken ze dat het aan hen ligt. Ze horen gelukkig te worden als ze doen wat hoort, en dan voelen ze zich dubbel ongelukkig als dat voor hen niet werkt. Één keer omdat ze zich ongelukkig voelen doordat ze verkrampt moeten leven door de regeltjes, en één keer omdat ze het zichzelf kwalijk nemen.

De regels zijn ook niet van zichzelf voor iedereen slècht, maar ik denk niet dat er zoveel mensen zijn voor wie ze allemaal goed passen. Ik vind het zonde voor die mensen dat ze dan toch zo hun leven gaan leiden. Veel mensen zetten toch niet de stap naar een alternatieve levensstijl. Ik heb dat zelf wel gedaan, en ik ben door schade en schande wijs geworden. Een alternatieve levensstijl is niet meteen makkelijk. Maar wel de moeite waard.

Er zijn ook andere denkbeelden die iedereen wel kent, en waar bijna iedereen zich aan houdt. Er is het gelddenken, dat je rijk móét zijn om gelukkig te zijn. Maar dat is niet voor iedereen zo. Er zijn best mensen die met een klein huisje, een klein baantje, en hun goedkope leven dolgelukkig kunnen zijn. Maar die werken vaak óók voor meer geld dan ze opkunnen. Omdat het zo hoort. Je bent succesvol als je veel geld hebt. Voor sommige mensen is dat echt jammer, want die hebben geen plezier ervan.

Ik heb bij mezelf erover nagedacht, en ik hou van luxe, en ik vind dat dat het waard is om voor te werken. Bovendien vind ik mijn werk leuk, en ik vind het geld wat ik verdien een soort van bewijs dat ik word gewaardeerd. Ik geef het wel uit, en ik zorg voor al mijn afdrachten, maar ik verdien mijn geld niet omdat ik denk dat ik rijk móét worden. Ik denk er niet bij, dat ik elke Euro die ik kan vinden, hóór te krijgen. Het is een keus. Maar daar maak ik dus mijn eigen regeltjes bij.

Als je van het relatiedenken afwil ga je al snel kijken naar een alternatieve levensstijl, en alle regeltjes die daar weer bijhoren. Dan kom je vaak niet beter uit. Relaties zijn iets heel persoonlijks, en je moet ze zo doen als jij dat wil. Je kan natuurlijk makkelijk andere mensen pijn doen als je geen rekening met ze houdt, dus daar moet je wel aan denken als je de regels voor jezelf bedenkt.

Wat een relatie met iemand inhoudt, kan je zelf verzinnen. Sommige mensen komen daar telkens weer tegenaan, die komen in een soort relatie met een partner, waarbij ze niet kunnen zien of hij nou een vriend, neukmaatje, verkering, huisvriend, enzovoort is. Dat zien ze dan vaak als een probleem, en als onduidelijk. Ik denk dan juist, wees blij dat er iets ontstaat waar je zelf de vorm aan geeft. Waarom prop je dat in een hokje? Maar dat doet ze dan wel weer, en een maand later is de nieuwe lover foetsie.

Als het nou alleen voor jezelf belangrijk was, had ik het gewoon als advies mee kunnen geven en lekker mijn eigen leven kunnen leiden. Maar het relatiedenken zit overal doorheen. Ik kom het overal tegen, en soms is dat moeilijk. Het is namelijk iets van moraliteit voor mensen. Dat vind ik eigenlijk vreemd, want de meeste dingen van moraliteit gaan over andere mensen iets aandoen, terwijl dit gaat over je eigen seksleven. Ik doe niemand kwaad door lekker te hoeren.

Je wordt als single bijvoorbeeld behandeld alsof je iets mankeert. Er worden pogingen gedaan om je op te vrolijken, of er wordt gezegd dat je ècht nog wel een vent vindt. Vaak ook nog met zo'n opmerking dat je realistische eisen moet stellen. Als je eigenlijk als single heel gelukkig bent, word je door sommige mensen echt behandeld alsof je gek bent. Dat is heel raar. Je doet namelijk niemand kwaad ermee.

Het is voor heel veel mensen onmogelijk om zich aan de regeltjes van het relatiedenken te houden. Al die perfecte openheid, trouw, liefde, dat kan je niet makkelijk elke dag opnieuw opbrengen. Helaas is het antwoord daarop nog steeds voor de meeste mensen om gewoon hypocriet te gaan doen. Ze lappen de regels niet aan hun laars, maar er is iets aan de hand waardoor ze zo reageren. Ze houden geheimen omdat hun partner niet begripvol genoeg is, ze tonen geen begrip voor hun partner omdat wat hij doet niet liefdevol is, ze voelen geen liefde naar hun partner omdat hij geheimen lijkt te hebben, enzovoorts.

De meeste van mijn klanten doen het ook, en ik vind het wel een beetje jammer. De gemiddelde klant heeft een relatie, meestal getrouwd. Die overtreden dus die regeltjes bij mij. En ook al vraag ik er natuurlijk nooit naar, ik krijg vaak een belachelijk verhaal over hoe het tóch okee is wat ze doen. Hun partner doet niet genoeg aan de relatie, of dit telt niet als seks, of ze doen het zodat ze hun partner niet kwetsen door verliefd op iemand anders te worden, ga maar door.

Het geloof draagt ook wel bij aan het relatiedenken. Die oeroude regeltjes over relaties komen uit een tijd dat de vrouw gewoon eigendom van de man was, dat is nu eigenlijk niet meer belangrijk. Maar in de kerk wordt er nog steeds over gepredikt. Andere dingen hebben ze wel laten vallen, waarom dit dan niet? Geloven gaat over je band met de Here, niet over wiens pik je in je kut laat drukken.

Het relatiedenken is ook de sterkste motor achter de haat voor prostituees, en de prostitutiewetgeving. Die twee hebben een hoop met elkaar te maken. Mensen zijn zelf onvrij over hoe ze met intimiteit en seks omgaan, en dan gaan ze proberen om mensen die zich daarvan vrijmaken, tegen te werken. Heel kinderachtig, maar als je de norm achter je hebt, hoef je kennelijk niets uit te leggen over je motivatie.

37 opmerkingen:

Erik zei

Erg goed stuk, ik ben het volkomen met je eens. Die laatste alinea zegt het helemaal.

Anoniem zei

Wat een relatie met iemand inhoudt, kan je zelf verzinnen.vriend, neukmaatje, verkering, huisvriend, enz is. Dat zien ze dan vaak als een probleem, Waarom prop je dat in een hokje?

Omdat je zekerheid wilt zondares ! Als jij wilt trouwen of kinderen wilt krijgen en je loopt te rommelen met een gozer en je weet niet waar je aan toe bent. Dan verspil je dus je tijd als je het allemaal maar een beetje aankijkt. Vrouwen zijn maar tot hun 35e echt vruchtbaar en als jij geen vaste partner hebt rond je 32 dan wordt je denk ik wel een beetje zenuwachtig. En waarom willen vrouwen dan een vaste partner, omdat geen een vrouw een kind alleen wilt opvoeden dat duurt 20 plus jaar. Daarvoor is het relatie denken zodat de vrouwtjes niet alleen met de kids achterblijven. Die relatie is een soort waarbog. Niet alleen maar voor vrouwen maar ook voor mannen. Als jij zeker weet dat je vrouw niet met een ander neukt dan is er ook geen reden om te twijfelen aan het feit dat de kinderen van jou zijn en dan hoef je dus als man ook niet 20 jaar van je leven te verspillen aan het opvoeden van kinderen die niet van jou zijn. ( Dit is niet om te zeggen dat mannen nooit de kinderen van een ander op willen voeden. Maar ik heb het gevoel dat dat meestal niet het geval is.) + dat is ook weer een risico vooral als je dochters hebt die niet biologisch van die man zijn. We kennen de verhalen.

+ als meneer alleen maar uit is op seks. Wat krijg jij er als vrouw dan voor terug ? Je bent verdomme geen gratis hoer. Gratis seks zonder iets er tegenover? Dat is dus wel echt heel dom. Het gaat over lusten en lasten. Jij vraagt er geld voor andere vrouwen vragen zekerheid en liefde in ruil voor seks.


Ja relatiedenken is moraliteit want we zijn MENSEN en geen beesten. Als we iedereen zouden pakken die we ook maar een beetje lekker vinden dan zijn we echt beesten aan het worden en ontstaat er chaos en onstabiliteit dat is echt een bedreiging voor de samenleving.
De natuur is heel lang de vijand van de mens geweest. Ook ieder mens heeft een beetje iets dierlijks in zich maar toch staan we er vaak boven. Als we altijd maar zouden toegeven aan onze impulsen. Jaloezie, haat, lust wat voor samenleving hebben we dan ????


Daarom zijn mensen ook tegen hoeren het is in feite een aanslag op de samenleving. Stel je voor dat alle vrouwen gaan hoereren en dat alle mannen moeten betalen voor seks ? Wat gebeurt er dan? Hebben dan alleen rijke mannen seks ? En hoe zit het met de gemiddelde verdienende man en de arme man kunnen die dan geen seks kopen ? Kun je je dat voorstellen een wereld waarin een groot deel vd mannen niet aan dagelijkse/wekelijks seks komt.

Anoniem zei

En waarom hoeren een doorn in de oog van de meeste vrouwen zijn ? Een vb als een man mij bezwangert en ik krijg een kind van hem dan heb ik toch hulp nodig om dat kind op te voeden 20 jaar lang. Vroeger was het zonder man voor een vrouw niet te doen om in haar eentje een kind op te voeden. Iedereen die dus met mijn man neukt en misschien een kind verwekt is dus een directe bedreiging voor mij en mijn kroos. En dan komt die overlevingsdrang dat moet ik dus als vrouw niet hebben. Nou is er niks aan het handje als alle vrouwen zich daar aan houden. Maar er zijn er altijd wel een paar die de regels aan hun laars lappen (hoeren en sletten) als straf staat daar sociale isolatie tegenover.



En ik herquote :

Z: Die oeroude regeltjes over relaties komen uit een tijd dat de vrouw gewoon eigendom van de man was

Die oeroude regeltjes over relaties komen uit de tijd dat er nog geen VOORBEHOEDSMIDDELEN waren en elke vrijpartij levenslange consequenties kon hebben omdat er mogelijk een nieuw mens werd verwekt.

Z:dat is nu eigenlijk niet meer belangrijk.

Dat klopt dan weer wel. Want we hebben nu voorbehoedsmiddelen en DNA-testen dan hoeft een man ook nooit meer te twijfelen dat zijn kind niet echt van hem is. (Wat zelfs voor sommige mannen niet genoeg is om hun verantwoordelijkheid te nemen)

Z: Geloven gaat over je band met de Here, niet over wiens pik je in je kut laat drukken.

Geloven gaat over hoe we een hele grote groep verschillende mensen toch samen kunnen laten leven (SAMENleving) zonder te veel haat, ruzie, doodslag, oorlog en ellende. Want die nare kant zit ook in mensen en als we allemaal zo vredig mogelijk willen leven hebben we dus regels nodig.

Hoeren worden niet gehaat om wie ze zijn maar om wat ze doen. Want indirect zijn ze een bedreiging voor de samenleving + dat als ze niet gehaat zouden worden er waarschijnlijk meer vrouwen het zouden doen. Maar die doen het niet omdat ze zien hoe zwaar de sociale consequenties zijn.

Ik begrijp je betoog wel en ik vind dit een van de betere stukken. Het is inderdaad moeilijk om van de gebaande wegen af te gaan en we zijn sociaal veel meer geconditioneerd dan we zelf doorhebben. Het valt de meeste mensen pas op hoeveel we eigenlijk via voorgeschreven wetten leven totdat ze zelf met een van de vele regels breken en je overal om je heen ziet dat er een soort onzichtbaar ideaal is. Die eigenlijk maar bij een hele kleine groep echt helemaal past.

Z:Het is de hele tijd dingen verwachten omdat ze normaal zijn. Heel veel dingen, die ook niet worden uitgelegd, maar die je gewoon om je heen voelt.

Wat je zegt klopt helemaal ik probeer er zelf ook los van te komen maar het is nog best wel moeilijk om iets wat we allemaal met de paplepel ingegoten hebben gekregen te veranderen.
Ik vond dit echt een van je beste stukjes tot nu toe.


En nog een laatste dingentje het is niet zo dat je van rijk zijn gelukkig wordt maar van geen geld erg ongelukkig wordt. Als je niet aan de basis behoeftes kan voldoen en elke cent telt is dat niet echt een relaxe manier om te leven.

Anoniem zei

@ Anoniem van 9:43 uur: Ondanks al dat relatiedenken zijn er mannen zat die nog niet eens maandelijks of zelfs jaarlijkse seks hebben. Ook de vrouwen die geen hoer zijn vinden het toch echt wel prettig als je geld hebt. Hoe kunnen we hen anders onderhouden? Zeker als er ook nog kinderen in het spel komen. Maar weinig vrouwen zijn bereid zelf veel te betalen. Ook dat is een onderdeel van het systeem: mannen horen te betalen (nog steeds).

Verder is een relatie zeker geen garantie voor liefde, verzorging of seks. Vaak genoeg levert een relatie je alleen maar ellende.

Kortom: het is maar goed dat er hoeren zijn. De meesten daarvan zijn tenminste eerlijk. En je weet wat je krijgt (nou ja, "koopt"). En vrijwel altijd is dat wat je koopt positief. Ze zijn er ook eerlijk over dat ze handel drijven. Met de "gewone" vrouwen is dat niet altijd zo duidelijk en wordt je er als man vaak maar ingeluisd.

Hulp met opvoeden van je kinderen kan ook vanuit je sociale netwerk komen... andere vrouwen. Ik ken er genoeg die het op die manier aanpakken: zonder man. (Hoewel dat wel het risico heeft dat mannen zich nog nuttelozer gaan voelen, dan nu soms al het geval is.)

Ik ben het heel erg eens met Zondares. De vanuit religie geboren moraliteit is voor veel mensen meer een lust dan een last. Terwijl het zeker niet de enige manier is om het op te lossen. En zelfs niet persé de beste. En het strak handhaven op die regels via wetten of sociale druk weerhoudt mensen ervan om er open over te praten. Waardoor het moeilijk is om gelijkgestemden te vinden en de beste oplossing die bij je past. Waardoor er veel mensen ongelukkig rondlopen, terwijl dat helemaal niet nodig had hoeven zijn.

Anoniem zei

... moraliteit is voor veel mensen meer een LAST dan een LUST... (bedoelde ik natuurlijk)

Anoniem zei

Seks is nou eenmaal veel prettiger als het ingebed is in een liefdevolle relatie. Of die nou lang duurt, of kort, wel of geen kinderen, polygaam of monogaam, echtelijk of buitenechtelijk.... maakt niet uit.
Volgens mij willen alle mensen dat graag - ook zondares geeft aan graag een partner te willen. Omdat de meeste mensen niet zo goed zijn in het onderhouden of vervullen van de relatie ontstaan er geheimen. En die geheimen hollen als kankergezwellen de gezonde relatie verder uit.
Ik denk dat veel mensen seks dan gaan zien als substituut voor die geweldige relatie.
Je maakt mij niet wijs dat seks hebben met een volledig onbekend object dezelfde vervulling biedt als seks met een mens. In wat voor relatie dan ook.

Anoniem zei

Zondares, dit vind ik nu een zwakker stukje.

Het is toch evident dat je een vaste relatie hebt voor de kinderen. Hoeveel mensen zie ik rond mij, met kinderen, die van de ene relatie in de andere sukkelen. Elke week de kinderen gaan wegdoen en ophalen bij de ex-en, gebleit "ik wil niet naar papa" "ik wil niet naar mama", wie doet zijn kinderen nu zoiets aan. Dan zijn ze weer 2 maanden content met de sex met de nieuwe partner, en daarna is het weeral allemaal saai. Ik denk dan altijd : dommerik, was toch gewoon naar de hoeren geweest. Maar ja sommigen zijn hardleers he :-)

Ten tweede : het gelddenken is toch ook de logica zelve, hoe meer geld je hebt, hoe meer opties in het leven. Je doet precies of je je daarover schaamt. Geld is een generiek ruilmiddel, geen mysterieuze afgod van kapitalisten of zo.

Anoniem zei

hoerenlopen is voor sukkels!

Kitty zei

Ik ben gek op je stukjes zondares, altijd al geweest. Ik vind dit een minder stukje. Je houdt het te vaag en ik vind dat je te weinig voorbeelden geeft. Daarnaast is het best wel jammer dat je niet opzoekt wat voor evolutionaire theorieen hierachter zitten, die wel een groot gedeelte kunnen verklaren.

Anoniem zei

Ik vind dit stukje slecht. Je zegt aan de ene kant dat je niet honderd procent eerlijk zou willen zijn als je een vriend had, maar aan de andere kant noem je jouw klanten hypocriet als zij niet eerlijk met hun vrouw zijn. Ik begrijp dat je mensen naief vindt als ze te veel in rozengeur en manenschijn geloven, maar jij biedt geen alternatief. Je stukje deed me dan ook denken aan de oude SP slogan:' stem tegen, stem SP'.

Henri Bik zei

Een interessant stuk heb je geschreven zondares. Hoe ongelukkig worden mensen van allerlei morele regels die stammen uit een ander tijdperk en nu geen functie meer hebben, maar ons blijven belasten.

Gezien de materiële vrijheden en mogelijkheden van tegenwoordig is het inderdaad de hoogste tijd om het denken over de monogame relatie opnieuw te bezien.

De wens naar een monogame relatie zit helaas heel diep bij de meeste mensen en het is niet zo gemakkelijk om daar verandering in aan te brengen.

Prostitutie is van alle tijden en de hulprijke uitlaatklep voor polygame mannen zonder een bedreiging voor de formele monogame relatie te vormen.
Het is derhalve verrassend dat sommige vrouwen (ook in de reacties op deze website) zo agressief naar sexwerkers reageren, terwijl die juist de steunberen voor de formeel monogame huwelijken vormen.

Het is overigens wel een aardig denkbeeld als wij allemaal per 1 Januari 2013 de monogame relatie zouden afschaffen.

'Hoezo vanavond thuis slapen, ik ben toch niet ouderwets, elke avond thuis is niet meer van deze tijd manneke.!'

Zondares zei

Leuk dat sommige mensen het begrijpen.

Anoniem zei

Die anoniem met dat lange betoog van 09:11 is maar een aparte. Die lijkt te denken dat alle vrouwen geen seks willen en het dus als ruilmiddel in zetten.
Of je bent zelf zo'n vrouw. In dat geval moet je niet denken dat heel de wereld zo is.
Of je bent een man die alleen maar relaties heeft gehad met zulke vrouwen.

Ik ben een man die ook vrouwen heeft gekend die seks niet zo belangrijk vonden. Maar er zijn er genoeg die nog geiler zijn dan jijzelf en niet kunnen wachten om elke dag je pik leeg te zuigen en lekker geneukt te worden.
Je moet even goed rondkijken en niet aan de eerste de beste blijven hangen.

Anoniem zei

Hey zondares,

weer een artikel over mensenhandel dat er niets van snapt...

http://www.express.be/joker/nl/brainflame/dit-zijn-mensen-die-als-slaven-worden-verhandeld-en-het-gebeurt-hier-in-europa/167208.htm

Anoniem zei

@voorlaatste anoniem

Nog nooit lang samengeweest zeker ?
Het probleem is niet zozeer dat uw vrouw al of niet veel sex wil, maar dat jijzelf wel eens wat anders wil.

Ik ken mannen die al geen zin meer in seks hebben met een vrouw van zodra ze er één keer mee naar bed zijn geweest. Bij anderen duurt dat wat langer maar meer dan 6 maand hou ik dat toch ook niet vol.

Er zijn ook veel vrouwen die graag wat wisselen maar die hebben het makkelijker om een vent op te scharrelen, mannen zeggen toch nooit nee als je er een beetje goed uitziet :-)

Anoniem zei

Het was mij al langer duidelijk dat Zondares geen dom volgzaam schaap is dat maar meehobbelt in de kudde. En dat blijkt ook weer uit dit interessante filosofische stukje. Afwijken van de gebaande paden maakt het leven niet makkelijker, maar wel een stuk boeiender!

Monkey King

Anoniem zei

@voorlaatste anoniem.

Ik ben wel lang samen geweest.
Mijn punt gaat totaal niet over wat jij schrijft.
Ik reageerde op iemand die het deed voorkomen alsof vrouwen seks alleen als ruilmiddel inzetten. Met andere woorden, alleen seks willen als ze er iets anders voor terugkrijgen. Omdat ze zich anders een gratis hoer zouden voelen.

Gelukkig zijn er genoeg vrouwen die gewoon seks willen. Die voelen zich geen gratis hoer, die vinden het lekker om te neuken.

Anoniem zei

@ anoniem dan heb jij mij niet goed begrepen. Vrouwen kunnen ook heel veel van seks houden en het toch als ruilmiddel inzetten. Gewoon om het feit dat het voor vrouwen makkelijker is om aan seks te komen dan mannen en dat weet sommige vrouwen waaronder prostituees goed uit te buiten. Als seks zo makkelijk te halen viel zouden mannen er ook niet voor betalen...

Anoniem zei

Zondares, jij zou de regels moeten maken. Daar zouden we allemaal gelukkiger mee zijn.

Anoniem zei

Dat is natuurlijk klinkklare onzin, laatste anoniem

Anoniem zei

Het is natuurlijk klinkklare onzin om dat onzin te noemen.

Anoniem zei

Ik ben soms ten einde raad. Ben een gezonde sportieve jongen. Maar de vrouwen negeren me. Ik krijg alleen maar boze blikken. Overal.... Terwijl ik gewoon aardig tegen ze ben.
Ik ben te lelijk denk ik.
Wat willen ze nou!

Dan maar weer naar die kuthoeren.

Dirk-Jan zei

Tegen de eerste anonieme reageerder zou ik graag het volgende willen zeggen.

U mist het punt van Zondares. Sterker nog, jullie "praten" langs elkaar heen.

Het punt van Zondares is namelijk niet dat relaties niet meer van deze tijd zijn of dat mensen daar van af moeten stappen. Of dat er geen goede redenen meer zijn om een relatie aan te gaan zoals zekerheid of het stichten van een gezin. Het punt is dat mensen die geen of een alternatieve relatie willen in het relatiehokje worden geduwd. Mensen kunnen niet eens meer op het idee komen dat er een alternatief kan zijn, zo hard wordt het relatiedenken ingeprent.

Verder krijg ik van uw reactie de indruk dat u een moreel conservatief bent die bang is dat de wereld in een chaos verandert als mensen zich niet strak aan de moraal houden. U heeft blijkbaar een negatief mensbeeld en het zou me niet verassen als u op een conservatieve partij zoals het CDA zou stemmen.

Ik geloof niet in een "hogere" moraal, want dat leidt alleen maar tot frustraties en hypocriet gedrag. Zolang je er anderen geen kwaad mee doet dan moet je zelf maar weten wat je doet, niets is te gek. De moraliteit is leuk, maar die moeten mensen maar lekker voor zichzelf houden. Gaat u maar vooral niet naar de hoeren, en gaat u ook maar niet vreemd en blijf lekker bij dezelfde. Niemand houdt u tegen en u kunt er best gelukkig van worden. Maar als u gefrustreerd bent omdat u zich aan de regeltjes houdt en anderen zich ééns in de zoveel tijd uitleven bij de hoeren, ga dan ook naar de hoeren of houd gewoon op met zeuren op anderen.

U bent ook nogal denigrerend over dieren. De meeste diersoorten pakken helemaal niet zomaar alles wat lekker is. Om de seksuele competitie te beperken zijn de meeste zoogdieren, in tegenstelling tot mensen, slechts een beperkte periode per jaar seksueel actief. Daarnaast zijn er ook veel dieren die levenslange partnerschappen aangaan zoals bijvoorbeeld zwanen en kauwen. Chimpansees hebben weer een andere manier om competitie te voorkomen: één mannetje is de baas en paart met alle vrouwtjes. Bij bonobo's zijn de vrouwtjes de baas en die hebben seks voor hun plezier, en wel met alle mannetjes. De mannetjes zijn heel lief tegen alle jonkies, want elk jonkie zou van hen kunnen zijn. Bonobo's hebben ook orale seks en hebben ook seks met seksegenoten, puur voor het plezier.

Bij mensen speelt cultuur een grote rol en daarom is er meer verscheidenheid. In Afrika en Arabische landen ziet men nog dominante mannen met meerdere vrouwen. In de jaren '70 waren er communes waar iedereen seks met iedereen had. De dominante strategie van mensen is echter het
beperken van de seksuele competitie door partnerschappen aan te gaan. Maar net als bij veel vogelsoorten gaan mensen vreemd. Omdat we mensen zijn kunnen we er voor kiezen om dat niet te doen. Maar ik denk toch dat in veel mensen het verlangen om vreemd te gaan diep ingebakken zit. Als ze het dan toch doen, ga dan naar een sekswerker. Het is discreet en geen kans op een buitenrelationele affaire. Ik heb een vriendin waar ik heel gelukkig mee ben en waar ik bij wil blijven, maar ik voel me soms ongelukkig bij de gedachte dat ik tot mijn dood nooit weer seks zal hebben met iemand anders, ook al weet ik dat mijn band met mijn vriendin zo sterk is dat het geen bedreiging is voor de relatie. De enkele gedachte dat als ik echt zou willen dat ik naar een prostituee zou kunnen gaan maakt het voor mij een stuk gemakkelijker. Misschien is wat ik schrijf schokkend voor sommige mensen, maar ik weet zeker dat dit voor heel veel mannen (en vrouwen!) geldt. Maar omdat zij zo vast zitten in het relatiedenken verklaren zij hun behoeftes ook vanuit het relatiedenken: "blijkbaar is er iets mis in de relatie waardoor ik er naast ook naar de hoeren ga". Nou nee, er hoeft dus niets mis te zijn, maar als iets niet mag dan wordt het onweerstaanbaar.

Anoniem zei

Zondares, ikwou dat ik dit stukje 20 jaar eerder had gelezen. Dan was ik niet getrouwd en dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik ben er als zovelen ingeduwd, je moet bijna. Ik ben de Belg die zich hier Donald noemt en die al heel veel uitgescholden is. Vrouwen hebben enkel sex voor een welbepaalde REDEN, een ruilmiddel zoals het hier wordt genoemd. Héél weinig vrouwen houden van sex en die er wél van houden zitten hier op dit forum op mij af te geven. Het zijn altijd de verkeerde die reageren. Ik zit GEVANGEN in mijn huwelijk en kan enkel hier mijn ei kwijt. Ik kom al jaren niet meer aan één keer per maand sex en nu moeten jullie mij eens zeggen hoe daar iets aan te veranderen. Als vrouwen van sex zouden houden zouden er veel sexshops zijn en daar zouden vrouwen als klant gezien worden : ik zie ze daar NOOIT. Vrouwen hebben gewoon geen libido eens de 30 voorbij en dat is moeilijk te aanvaarden. In een huwelijk kan je dat perfect verstoppen : die man mag tegen niemand klagen of hij krijgt de volle laag. En nog iets : waarom willen julie kinderen ? Ik wil zoveel , ik sta dan ook niet te bleiten als een kind : ik moet dat hebben ! Vrouwen kunnen alles zoveel beter dan mannen : doe het dan zonder ons !

Anoniem zei

kijk eens naar afspraakjes.be en tel de oproepen van vrouwen. Eén tot 2 per dag maar met een hele hoop voorwaarden : je moet er mee gaan eten in een duur restaurant, minstens 20 cm lul, niet ouder dan 30 .... Kijk dan bij man zoekt vrouw en zelfs man zoekt man. 20 bladzijden van 10 stuks per dag = 200 per dag . Dat zegt genoeg over het verschil in libido tussen mannen en vrouwen. Regelmatig bedankt een vrouw voor de reacties, onlangs een vrouw van 64 die meer dan 200 reacties heeft gekregen. Ik daag jullie uit om een reactie te zetten en doe alsof je een man bent die sex wil : redigeer het zoals je wil, je krijgt geen enkele reactie. Waarom ? Omdat er geen geile vrouwen rondlopen. Ik blijf bij mijn stelling dat 99% geen interesse heeft in sex en 1 % wel. Die 99% zitten hier nooit op dit forum en die 1% vragen zich af wat ik bedoel.

Anoniem zei

@laatste anoniem

Klopt tot op zekere hoogte, maar wat maakt dat nu uit ?
Wil jij dan WEL per se sex met een vrouw van boven de 30 ?
Die weten zelf ook wel dat ze totaal niet meer kunnen concurreren met een gemiddelde 18-jarige die niet eens moeite moet doen om er goed uit te zien.
Een jonge vrouw van rond de 20 is ook veel natter, geiler en heeft gewoon uit zichzelf meer zin. Je moet er maar aankomen en het vocht lekt al uit hun poes !
Zelfs boven de 25 merk je dat verschil al enorm, zowel bij gewone meisjes als bij escortes.
Dit gezegd zijnde : er zijn super lekkere vrouwen van boven de 25, maar die zijn vooral goed door ervaring; ze weten gewoon hoe ze een vent moeten aanpakken. Qua sex drive kunnen ze totaal niet op tegen een groen blaadje.

Anoniem zei

Anoniem 7 mei 2012 11:36, ik wil wel even de degens kruisen met over je uitspraak. Ik ben een oudere man, die in den tijd wel een vrouwenverslinder werd genoemd. Ik heb ook de nodige betaalde meisjes genoten die op mijn pad komen, en ik lees dit blog om het eens te kunnen zien vanuit de ogen van mijn tegendeel, Zondares.

Ik ben het niet met je eens dat jonge blaadjes geiler zijn. Integendeel, die weten nog niets, en mettertijd worden vrouwen geiler. Dat wordt alleen soms gedempt door het Relatiedenken, zoals Zondares dat zo mooi uitlegt. Een vrouw die goed verleid wordt, wordt geiler naarmate ze volwassener wordt. Na de menopause wordt het anders, maar die vrouwen zijn ook seksueel zeer lustig.

Verwar het niet: een vrouw die wat ervaring heeft opgedaan wordt moeilijker te verleiden, maar haar behoefte is nog immer groot. Als je de kunst verstaat, kan een volwassen vrouw van 40 het summum zijn. Te jong is voor een ervaren man niet meer zo interessant. Sex ontwikkelt zich. Ik kies voor vrouwen uit elke leeftijdscategorie, zo lang ze maar jonger zijn dan ik. Vrouwen tussen de dertig en veertig zijn op hun hoogtepunt. Desalniettemin versmaad ik nooit een vrouw die buiten die categorie valt.

Zondares zei

Ik vind het erg interessant om de reacties op dit stukje te lezen, en ik wil graag Dirk-Jan een pluimpje geven omdat hij het zo goed begrijpt.

Anoniem zei

@laatste anoniem

Mijn ervaring is wat ze is; als ik met een jonge griet of escort (rond de 20) in bed lig/lag, mag ze nog zo onervaren zijn : lekker nat is ze sowieso, en ze hebben energie voor de hele nacht (ik niet :-)).
Nu ervaring is natuurlijk ook leuk, vooral het betere knijpwerk is niet weggelegd voor de onervaren vrouwen.
Daarvoor moet je meestal betalen, en dat is zijn geld dan ook meer dan waard.
Noem het oppervlakkig maar voor mijn eigen gevoel is het uiterlijk en de jeugdige lust meer waard dan ervaring.
Maar beide mogen niet op het menu ontbreken, daarover zijn we het denk ik wel eens.

Er zullen zeker vrouwen zijn die geiler worden met de tijd maar daar merk ik toch niet veel van in mijn omgeving, bij vrienden of kennissen.
Omdat ze in een relatie zitten ? Misschien wel, maar die mannen schijnen daar toch minder problemen mee te hebben.
Ik denk dat het gewoon hormonaal is. Maar wie ben ik om uw ervaring tegen te spreken, het is gewoon de mijne...

Anoniem zei

Ik dank allen hier voor hun reacties. Ik heb ze wel 3 keer gelezen en het zet mij tot nadenken. Dit stukje van Zondares is de kern van de zaak 'prostitutie'. De problemen die prostituees kennen vloeien allemaal voort uit realtiehokjedenken.

Anoniem zei

Wat een mooi inzicht. Dit is een les voor mij. You blew my mind.

M zei

Ik ken mezelf goed genoeg. Nu wil en kan ik echt mijn partner niet delen. Maar ik kan me voorstellen dat je dit na jaren relatie veranderd. Met of zonder verandering in gevoelens voor elkaar. Mensen veranderen en groeien, wensen en verlangens veranderen mee. Soms betekent dit dat je later niet meer bij je partner past omdat de behoeften verschillen.

En daar start mijn 'probleem' met vreemdgaan, met gewoon een ander of een prostituee. Wanneer mensen merken dat de behoeften niet meer bij elkaar passen, zijn weinig mensen bereid de relatie te verbreken om bij zichzelf te blijven, of echt tot een goed compromis te komen. Vreemdgangers gaan vaak de fout in en doen het alsnog. En de andere partij is ook niet goed bezig, blijft willens en wetens bij iemand die aangeeft niet gelukkig te zijn met de huidige regels. Als zulke gevoelens überhaupt besproken worden.

Mensen ontbreekt het aan ruggengraat eerlijk te zijn en bij zichzelf te blijven zonder onnodig anderen te kwetsen.

Peter zei

“ook in alle films en boeken is het duidelijk dat het zo verwacht wordt. Dat is best wel een sterke invloed.”

Vergeet niet de invloed van ook andere media, zoals tv-reclame, het tv-journaal, kranten, etc.

Je hebt het nu over relatiedenken, maar andere ideeën worden ook opgedrongen, zoals vooral het bestaan van een god.

De geëigende kanalen lopen per definitie achter de hele meute aan, pas als de maatschappij om is, gaan de betreffende kanalen schoorvoetend mee.

Een voorbeeld is de acceptatie van homofilie. Pas als het een erg breed geaccepteerd verschijnsel is zal het in een burgertrutprogramma als boer zoekt vrouw verschijnen.

De combinatie relatie en seks overigens iets wat niet al te lang geleden in de film “Friends with Benefits” aan de orde is gekomen. Bijna overbodig om te vermelden dat Hollywood bij monde van deze film seks zonder relatie voorlopig afwijst: uiteindelijk gehoorzamen de hoofdpersonen netjes aan het gewenste model en vormen ze een romantisch koppel: eind goed al goed.

Anoniem zei

Bulsshit, bulsshit allemaal bullshit. niet van mevrouw zondares, maar van al die domme wijven op dit forum, elke shitreacties zijn geplaatst door vrouwen in hunder meno pauze shit, vaste relatie natuurlijk wil iedereen een vaste relatie maar nie iedereen vind zo'n vaste relatie, en waarom, waarom peisde: vrouwen eisen teveel en ge krijgt veel te weinig terug, de reden waarom mannen hun tijd niemeer steken in vaste relaties is omdat de vrouw waarmee ze willen hun altijd afwijzen, en da is bij alle mannen azo, en als ze dan de vrouw van hun dromen hebben en ze hebben een vaste relatie dan is het een blok aan hun been, ze werken ulder kloten elken dag af, ze proberen veel liefde te tonen, en wa krijgde dan na 5jaar samen wilt de vrouw nog maar 1keer per maand seks, daarom gaan mannen dus naar hoeren, omda ze veel liefde en tijd steken in een vrouw da bijna niks teruggeeft, een ganse maand liefde en tijd da een man in haar steekt, voor maar 1keer seks in de maand dusja, wa peisde zelf stomme wijven van 30 en 36enz..jaar. er is altijd een reden waarom een man naar de hoeren gaat of porno kijkt, onder anderen: 1) frustraties, 2) ongelukkig single 3) omda vrouwen gewoon geen seks geven..... en ga zomaar door, CONCLUSIE: de balans voor een goede relatie is dus genoeg liefde van de man naar de vrouw toe, en in ruil daarvoor seks van de vrouw voor naar de man toe, en da is het, tprobleem is vrouwen denken da ze alles in hun voeten geworpen krijgen, ze zien het gewoon nie hoeveel wij mannen geven om hun, de verhouding van liefde en seks is totaal uit evenwicht, en toch zaagt de vrouw, mannen geven zelfs meer liefde in een vaste relatie dan een vrouw seks aan de man. en btw nie alles draait om stomme achterlijke kinderen op te voeden eeh serieus er zijn mannen, vrouwen die niet willen trouwen of kinderen willen, accepteer het gewoon eeh serieus, achterlijke feministische bitches, EN NOG IET STOP ME TE ZAGEN EN TE KLAGEN OP ZONDARES, want het is door "vrouwtjes van plezier" da er geen verkrachters of bijna geen rondlopen op de wereld hoer zijn is een belangrijk werk want zij zorgen ervoor dat de gemeenschap rustig en gecontroleert blijft, meschien moetge daar nekeer rekening mee FEMINISTISCHE BITCHES, btw ik ben 19 en binnekort ga ik ook naar de hoeren, want als ik moet blijven wanneer vrouwen nekeer seks willen oei, oei dan ist al tijnd van de wereld btw, ik ben nog maagd en ik ben het kotsenbeu van al da wachten op die domme wijven, gans den tijd doeje moeite om te horen vanja nee toch liever nie blabalablaaa stomme wijven aja een BELANGRIJK WEETJE VOOR DE VROUWEN: het is jullie die de dobbelsteen in handen hebben op het vlak van liefde, want het zijn wel jullie die bepalen of er seks is ofnie, een man sta altijd klaar voor u wensen op gebied van seks enal de rest, maar vrouwen als ze seks willen kunde van geluk spreken, wantja als een vrouw nee zegt ist nee, endan kunde voor de rest van den avond op u kin kloppen

Unknown zei

Ik ben het helemaal eens met Zondares. Landen waar prostitutie verboden is bewijzen dat regeltjes uitgroeien tot wet. Aangezien iedereen zijn eigen regeltjes zou willen krijgt dus niemand zijn zin omdat geen 2 personen dezelfde regeltjes wenst. Zondares en iedereen uit het voorgaande zijn dus genoodzaakt zich naar eigen wens aan te passen. Zondares en ik liggen behoorlijk dicht bij elkaar. Diegenen uit het voorgaande die duidelijk boosheid tentoon spreidden over de regeltjes naar de wens van Zondares overschreden een grens van vriendelijkheid die afbreuk doet aan de goede sfeer.
Co.

Kelder zei

Op zich een mooie observatie dat je als single niemand kwaad doet, toch? Ha. Dat dacht je maar. De soort moet voortbestaan en iedereen moet z'n steentje bijdragen, en kinderen krijgen. Singles saboteren dat. Ze morrelen aan het voortbestaan van de soort!!!1!elf!!

Merk ook op dat regeltjes lekker lui zijn voor mensen. In plaats van na te moeten denken drijven ze gewoon met de stroom mee. Doe ik ook hoor, daar waar ik er niet over nagedacht heb.

Dit haakt in met religie, want naast verhaaltjes voor het slapengaan voor volwassenen zit dat vol met handige regeltjes. Volg die precies en je komt zo in de hemel. Handig toch?

Volg je de regeltjes, hoor je erbij. Volg je ze niet, hoor je er niet bij. Mensen willen graag bijelkaar horen, iets met sociaal dier zijn enzo.

Tot op het punt dat ze zichzelf met de meest kronkelige redeneringen voor de gek houden als ze willens en wetens die regeltjes overtreden.

Prachtig psychologenvoer eigenlijk.

Anoniem zei

Vrouwen beheersen het spel, de man volgt. Natuurlijk hebben vrouwen vaak een man nodig; wie anders is bereid om haar en haar wens(lees:kind) te onderhouden (lees: financieren)? Inderdaad mannen, dat zijn namelijk volgzame geldezels. En de vrouw weet dat donders goed door het spel op de juiste manier te spelen: hard-to-get, seks als middel om de man voor je te laten werken waarbij de vagina zowel letterlijk als figuurlijk de poortwachter is. Helaas hebben veel mannen dit niet of te laat door en moeten ze het spel spelen zoals dat door de vrouw en de maatschappij wordt opgelegd.

Interessante literatuur hierover:

Esther Vilar - De gedresseerde man
Renzo Verwer - De liefdesmarkt

GZ