maandag 6 augustus 2012

Over je grenzen gaan

Je grenzen kiezen, en je daaraan houden, is een van de belangrijke dingen om te leren als je dit werk gaat doen. Je bent met vuur aan het spelen. Je kan SOA's oplopen, je kan in de problemen komen met klanten die weten dat je sociaal zwak staat, en je kan ontdekt worden, met alle gevolgen. Je hebt met al die dingen eigenlijk niet de mogelijkheid om eerst eens te voelen hoe het gaat, want als het misgaat is het meteen helemáál mis.

Maar de hele tijd bezig zijn met je grenzen is ook niet leuk, dus je bepaalt ze een keer, en daarna denk je er gewoon niet meer over na. Als er een klant overheen wil, blokkeer je dat gewoon zonder na te denken. Dat kan op een leuke of lieve manier, zodat hij zich niet gefrustreerd hoeft te voelen, maar de grens moet je gewoon vasthouden. Nou ja, ik heb hier al wel eerder wat over geschreven.

Het is nog niet zo makkelijk om dat altijd netjes vol te houden. Het is vaak veel makkelijker om de klant maar gewoon zijn zin te geven. Het lijkt vaak niet onredelijk wat ze willen, en je weet dat andere meisjes het ook doen. Dat is best een druk, vooral als je telkens weer voor de keus komt te staan.

Het gaat erom, als puntje bij paaltje komt, dat je niet bezig bent om de klant te bedienen, maar om jóúw dienst te verlenen op zo'n manier als bij deze klant past. Dat is ergens een heel verschil. Dan word jij degene die de beslissingen neemt, ook al pas je je wel aan de klant aan. Je gaat niet koken wat de klant vraagt, maar je kiest iets van je menu wat lijkt op wat hij vraagt.

Dat is beter voor allebei. Jij kan je aan je grenzen houden, wat belangrijk is. En hij krijgt iets waar jij gemakkelijk mee bent, en ook goed in kan zijn. Als hij echt iets wil wat je ècht niet wil, dan houdt het gewoon op. Maar die grenzen heb je niet voor niets. Het is maar net een andere manier om ernaar te kijken, maar het is belangrijk. Het moet duidelijk zijn dat jij bepaalt, want hij denkt met zijn pik, en jij hebt de verantwoordelijkheid. Jij bent de professionelle.

De klant moet dat ook begrijpen. De meeste hebben het wel geleerd, maar ze zijn er nog steeds die denken dat zij de baas kunnen zijn als ze maar genoeg druk op je zetten. Je kan het ook altijd merken als er weer een programma over misstanden in de prostitutie is geweest, want dan heb je ze veel meer. Ze hebben dan net gehoord dat je een kwetsbare, manipuleerbare vrouw bent.

Het is niet altijd een klootzak die denkt dat hij de baas kan zijn, het vaakst zelfs zijn het gewoon mannen die gewend zijn om druk op vrouwen te moeten zetten in een seksuele situatie. Die moeten bij mij wel anders bezig zijn, maar dat moet ik ze dus wel vertellen, op een manier waardoor ze wel nog zin houden. Dat is best iets wat ik moest leren, want denk maar eens na over hoe je dat zou moeten doen.

Bij dat soort klanten kan je het beste gewoon laten zien dat jij de beslissingen neemt. Je stelt dingen voor, je begint met dingen, en als hij dingen gaat doen, waardoor hij kan denken dat hij de baas is, breek je dat af en ga je wat anders doen. Als hij netjes is, ga je lekker met hem mee, maar als hij druk zet, ga je meteen een andere kant op. Sommige mannen leren langzaam, dus dat kan frustrerend worden.

Dat wil je niet natuurlijk, dus je kiest dan telkens iets om te doen wat hij toch wel leuk gaat vinden. Er zijn nietzoveel mannen die het vervelend vinden als je opeens gaat pijpen. Dan heb je wel confrontaties, maar ze zijn niet vervelend of ruzie-achtig. De meeste mannen begrijpen het wel na een paar minuten. Soms zijn ze dan teleurgesteld, maar ik kan niet iedereen tevreden maken.

Ik heb lang moeten leren voordat ik een manier vond die voor mij werkte. Gewoon nee zeggen werkt vaak niet, en het is niet leuk voor de klant. Maar ik wist me ook meteen geen houding te geven, en ik ben dus ook veel te hard geweest soms. Dan is de sfeer wel weg. Geen klant die erop zit te wachten om bij zijn wip een standje te krijgen. Aan de andere kant ging ik soms te lang door met iets dat ik eigenlijk niet zag zitten omdat ik subtiel probeerde te zijn.

De meeste regels die ik heb gelden overal wel in de prostitutie, ik ben echt niet zó moeilijk. Maar soms moet je wel aangeven wat de mogelijkheden en de regels zijn. Helaas is het erg on-sexy om te vertellen dat er vanalles niet mag. Een man vindt je veel geiler als hij denkt dat er vanalles kan waar hij geen interesse in heeft, maar wat ik wel doe. Dan lijk ik stouter voor hem.

Als ik het dus niet hoef, vertel ik zo min mogelijk over wat er verboden is bij mij. Ik probeer het ook niet te laten klinken als regels die voor elke vent gelden, maar gewoon dingen die wij wel of niet doen. Ik zeg meestal gewoon dat ik een beter idee heb. De meeste mannen snappen die hint wel. Anders zeg ik liever dat ik me aan "de" regels moet houden, alsof ik het ook jammer vind. Dat geldt trouwens niet altijd, er zijn mannen waarbij je dat niet moet doen.

Je moet namelijk eigenlijk nooit twijfel laten zien over je regels. Sommige mannen denken dan dat ze een kans hebben om het later toch voor elkaar te krijgen. Dat wordt alleen gezeik. Je regels moeten vaststaan, en daar moet je vooral zelf van overtuigd zijn. Dan ziet de man het ook wel aan je. Je moet het voor jezelf al zo duidelijk hebben, dat je hem niet meer hoeft te overtuigen.

Voor de meeste mannen werkt het wel, maar je hebt mannen die dan toch gaan zeiken. Als dat vervelend wordt, vertel ik ze dat ook. Als ze dan blijven zeiken, en het irriteert me, dan gaat hij gewoon stilletjes op blokkeren als hij weg is. Dan hoef ik hem gewoon niet meer te zien. Ik heb genoeg klantjes dat de vervelende niet nodig zijn. Ik ben misschien wel erg streng voor mannen die gewoon erg graag iets willen, en daarover willen praten, maar ik heb het gewoon te vaak gezien. Het zeiken komt telkens terug, en dan ben ik ook tussendoor gespannen. Dat wordt niets meer voor mij.

Soms gaan ze tijdens de beurt al zo ver dat ik het niet zie zitten om door te gaan. Dan heb ik al verteld hoe het zit, maar blijft er gezeik komen. Dan kan ik niet meer lief lijken, want dat heeft niet gewerkt. Maar als het niet lief is, krijgt hij ook maar één waarschuwing. Want als hij daar niet naar luistert, gaat hij toch wel door. Dan wordt het tijd om de beurt af te kappen. De tijd vervelend volmaken omdat dat nou eenmaal moet, doe ik niet meer. Ik hoef niet alles te pikken.

Ze kunnen maar beter luisteren als ik ze wegstuur, want ik ben maar een vrouw als het erop aankomt, en ik heb soms harde handen nodig. Dat betekent dat als ik denk dat het nodig is, ik mijn beveiligers erbij haal. Dat is een belletje, en dan staat er binnen een paar minuten iemand bij me binnen. Als ik opbel en vraag of hij komt, staat hij snel voor mijn deur, en belt hij aan. Als ik bel maar ik zeg niets, of ik leg meteen neer als het overgaat, komen ze met zoveel ze zijn meteen binnen met de sleutel. Ik kan niet met me laten kloten.

Er is een hele belangrijke regel, en dat is dat ik niet over mijn grenzen ga voor extra geld. Als ik het niet in mijn prijslijst heb, kan je het ook niet bij me komen halen. Ik doe voor iedereen mijn best, dus voor meer geld krijg je ook niet méér dan een ander. Als ik het zonder condoom zou doen voor 2000 Euro, zou ik het wel op mijn prijslijstje zetten. Sommige dingen moet je niet gaan doen.

Bij het maken van je prijslijstje denk je na over wat je doet voor hoeveel. Ik zou voor geen geld ongetest en onzeker zonder condoom gaan. Als ik de prijs moest bedenken, was het nooit genoeg. Het vóélt alleen heel anders als je het tijdens de beurt opeens hoort. Dan is het belangrijk om niet te aarzelen, want je krijgt ècht spijt, dat je zo over te halen bent. Ook als het goed gaat. Die paar duizend merk je niet meer op na een tijdje, en die SOA kan voor altijd zijn.

Ik ben erg streng met mijn regels. Van vroeger weet ik nog wel dat als je één keer een beetje toegeeft, de klant de volgende keer zonder te vragen netzover gaat. Bovendien weet hij dan ook dat hij je nog verder kan krijgen, op dezelfde manier. Dat lukt natuurlijk dan ook gewoon, en voor je het weet kan hij over je heenlopen. En ook iedereen die hij het vertelt, want klanten kletsen wel als ze erachter zijn dat je voor meer in bent als ze maar volhouden.

Niet alle regels die ik heb zijn de standaard regels. Ik sta bijvoorbeeld niet toe dat de klant zelf zijn condoom omdoet, of dat hij condooms van thuis gebruikt. Ik moet kunnen vertrouwen op condooms, en daarom ben ik zo streng. Dat zijn ze niet gewend, dus ik neem ze ook niet kwalijk als ze over zoiets even in discussie gaan. Maar het moet wel ophouden als ik duidelijk ben geweest dat het een regel van me is.

Ik ben hard met mijn regels, ik ben streng en ik heb er meer dan de meeste. Maar dat is een belangrijke reden dat ik blij ben met hoe ik mijn werk doe. Je moet zeker zijn van je zaak. Dat vind ik belangrijk. Ik heb het ook wel anders gedaan, en daar heb ik spijt van. Ik heb soms een beetje spijt dat ik te streng ben geweest, maar ik heb altijd veel meer spijt van de keren dat ik niet streng genoeg was.

8 opmerkingen:

Mkz zei

Wat een leuk stukje weer, Zondares! Ik was erg benieuwd hoe je nou dit soort dingen aanpakt, en ziet er komt een stukje over.
Hoe reageren klanten trouwens op de dreiging van én op de binnenkomst van De Beveiligers? Verontwaardigd? Timide? Nonchalant? Gung-Ho vol in de aanval...? ;)

Unknown zei

Bijbetalen als ik wil dat je naakt bent hoef ik bij jou dus niet bang voor te zijn. Die truucjes lees ik op internet en daarbij kan ik me wel irritatie voorstellen. Ook dat mannen bij voorbaat al argwanend zijn bij elke "nee" die ze te horen krijgen.
Co.

Unknown zei

Beste Zondares,
Ik vind dat je schrijverstalent hebt, heel wat beter leesbaar dan die lui die zich uitsloven in het verzinnen van zoveel mogelijk moeilijke woorden en zinnen met de bedoeling het tot "literatuur" te verheffen, wat ze helaas nog lukt ook. Enkelen van hen verschijnen hier tussen de commentaren. En jij zet b.v. gewoon kut lul en neuken in je tekst terwijl zij daar stomme tenenkrommende omschrijvingen voor verzinnen.
Co.

Zondares zei

Als mijn beveiligers binnenvallen heb je soms mannen die luidkeels beginnen te klagen, maar de meeste houden meteen al hun mond. Niemand die lang moeilijk blijft doen hoor. Ze worden heel snel stil en gehoorzaam. Vooral niet als ze naakt zijn, dan is het toch even anders denk ik. Het gaat eigenlijk altijd wel vlotjes.

Anoniem zei

ik ben nog wel benieuwd naar of je nog regels hebt die niet op condooms betrekking hebben

REBECCA zei

heel goed en sterk stukje zondares, alleen het deel waarin je schrijft dat je zo weinig mogelijk zegt wat niet mogelijk is omdat het niet sexy is...tja dat is mss wel zo, maar in deze tijden waarin onveilige sex steeds normaler lijkt te worden vind ik het juist héél belangrijk om alles wat niet kan in hoofdletters te vermelden, sexy zal dat wel niet zijn nee, wel duidelijk :)

Zondares zei

Je moet natuurlijk wel genoeg opschrijven, maar ik hou dat zo kort mogelijk. "Alles safe" is al een stuk vriendelijker dan "ik doe niets zonder condoom dus vragen heeft geen zin" als je me begrijpt. Op de werkplek is het dan wel duidelijk genoeg.

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.