maandag 28 juli 2014

Antwoord op: Als een vrouw te koop is, kan ze ook worden gestolen.

Als je de titel van dit stukje met een Belgisch accent leest, is dat niet raar. Dit is namelijk iets wat populair is geworden van Goedele Liekens. Soortgelijke dingen worden ook door andere anti-seks-aktivisten gezegd zoals Renate van der Zee of Myrthe Hilkens. Nou ja, anti-seks-aktivisten, je kan het beter alleen-seks-zoals-ik-het-goedvind-aktivisten noemen. Of gewoon anti-prostitutie-aktivisten, ookal is dat maar een klein stukje van waar ze de regels over willen beslissen.

Het argument wordt meestal helemaal niet verder uitgelegd dan dit. Het gaat erom dat als er prostitutie bestaat, dat de andere vrouwen kwetsbaar maakt voor enge foute seks, omdat mannen op het idee komen dat ze kunnen nemen wat ze van ons kunnen kopen. Alsof die mannen dat idee niet zouden hebben als er geen vrouwen aan prostitutie zouden doen. En alsof er iets aan prostitutie is dat anders is dan andere soorten seks.

Natuurlijk ben ik het er niet mee eens. Het is zo'n raar hersenspinsel dat ik niet eens zie waar ik het mee eens zou moeten zijn. Ik zie niet eens hoe ik het zou moeten volgen. Ik hoor het, en dat is alles. Het raakt kant noch wal, dat ik een dienst verleen betekent niet dat ik daarmee misdadigers op het idee breng om te verkrachten. Want dat is precies wat ze zeggen.

Mijn statisticus heeft het altijd over elementaire logica, dus die heb ik ook om wat commentaar gevraagd:
Dit is een simpele als-dan afhankelijkheid. Hij wordt gepresenteerd zonder verdere toelichting, en we moeten het maar geloven. De verbinding tussen iets te koop aanbieden en dat het vervolgens in bredere zin steelbaar(der) wordt is nergens mee onderbouwd, en makkelijk te weerleggen. Vraag maar aan je locale XTC-boer of het verbod op zijn waren hem beschermt tegen ripdeals; dat we verzekeringen kunnen kopen betekent niet dat die opeens steelbaar zijn. In de logica noemen we dit soort non-argumenten Red Herrings. Het lijkt diepzinnig, maar het is eigenlijk een loze kreet die af moet leiden van de hoofdzaak.

Ik vraag me weleens af hoe die mensen denken. Het lijkt me zo nutteloos om voor andere mensen te willen beslissen hoe ze met seks omgaan. Waarom is dat belangrijk? En waarom vinden ze dat ze zich daarmee horen te bemoeien?

Als ik met hoerenogen kijk, zie ik mensen die bang zijn voor seks. Mensen die seks in willen pakken met regeltjes van het relatiedenken, zodat seks in een kooitje van regels zit, zodat ze er wel bij kunnen, maar het niet bij hen kan. En dat moet natuurlijk voor iedereen gelden dan, want anders kan de seks van iemand anders opeens iets doen wat niet "hoort." Dus moeten ze hun regels aan iedereen verplichten.

Maar dat vind ik nog geen bevredigend antwoord. Want betaalde seks, dat kom je vanzelf nergens tegen. Dat wij er zijn zorgt juist dat mensen het niet bij Goedele of Myrthe, en zéker niet bij Renate, gaan proberen te krijgen, want die adverteren niet. En het blijft stil en discreet, waar je er geen last van hebt. Ze zouden het juist goed moeten vinden, want het houdt seksuele avances bij ze weg.

Ik snap het niet, en ergens wil ik het wel snappen. Ookal is het duidelijk niet waar. Ookal denk ik niet dat ze nogeens op kunnen dagen met iets waardoor ik het er ook maar een béétje mee eens zal zijn.

33 opmerkingen:

MKZ zei

Nou, dat slaat dus echt als kut op Dirk. Als een brood te koop is, kan ze ook worden gestolen. Ja, dus? Is dat jatten daarom goed? Kan je dat brood alleen jatten als het te koop is, of ook als het er gewoon is en niet te koop? Wanneer is iemand te koop? Alleen als ze d'r kut zeer kortstondig verhuurt? Waarom regent het zo hard buiten? Net zo relevant.

Ik ben bang van sex, ik vind het eng en dat geeft me een hoop stress en problemen in de relatie (hoewel ik een lieve kerel heb die godzijdank ook wel snapt hoe het voor mij is) maar dat wil nog niet zeggen dat dit dan maar meteen logisch is. Sjonge. Sommige mensen: VREEMD.

Anoniem zei

Als een vrouw te koop is kan ze ook worden gestolen. Dat is logisch, dat heet ontvoering en kan ook als ze niet te koop is, maar gewoon in bezit van zichzelf. Hoeren zijn niet te koop, dus deze 'slogan' is niet op ons van toepassing. Bij ons zou het moeten zijn: als seks te koop is kan het ook worden gestolen. Dat weten hoeren maar al te goed, daarom laten we ook iedereen altijd vooraf betalen!

Kees zei

Hoeren zijn wel degelijk 'te koop'. Óók in Nederland.

Er zijn raamhoeren die opgevoed zijn in een cultuur waarin ze zich op het moment dat ze huwen 'zich eigendom voelen van de man.'

Er heeft als het ware een overdracht plaatsgevonden van 'de oude familie' naar 'de nieuwe familie'. En een bruidschat-overdracht van familie sierraden naar haar man. De oude familie betaalt de bruiloft (als er oude familie is).

Het geeft de vrouw een veilig gevoel. 'Zich eigendom voelen' 'bezit zijn van de man'. Zo zijn deze dochters opgevoed. De deal is ook duidelijk. Ik, de female, doe het huishouden en de zorg voor de kinderen. Jij, de male, zorgt voor het inkomen. Ik, de female, zuig en neuk jou geregeld. Betreed jouw akker als je dat wilt. Ik, de female, ben altijd beschikbaar voor seks, als ik niet kook, of zelfs dan.

Zo'n gehuwde dienstbare vrouw uit een familie groeps cultuur, gaat scheiden in haar eerste huwelijksdip. Er is dan vaak al één kind geboren. Ze krijgt de bruidsschat terug (sieraden). Haar tweedehands waarde in de haar bekende thuisomgeving is laag. ONTMAAGD. Haar zelfvertrouwen is laag. Geen opleiding. Geen Engels.

Vrouwen die de Hoererij in gaan, hebben vaak een van nature wat rebels, sletterig karakter. (Ik wil benadrukken dat ik sletterig niet als negatief zie. Eerder als eerlijk. Lees voor sletterig: Ik hou van seks en ben wat tegendraads, ik ben lekker én ik weet dat én ik zal dat laten zien ook.

Haar kind heeft honger. Oude familie (als ze geen wees was) heeft ook honger. Ex-man heeft een nieuwe maagd. Het inkomen is weg. Er is geen sprake van alimentatie. Zij heeft de bruidsschat (een paar duizend euro) terug.

de zeer jonge moeder gaat in op de, om bekende juridische redenen, vage advertenties in eigen land en gaat (bewust) de prostitutie in. Via Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland is ze in Nederland terechtgekomen. Ze is nu 20-25.

De gescheiden vrouw, Hoer, woont in bij schoonfamilie(!) als ze in eigen land is. Haar kind ook. Er stroomt geld van Hoer naar ex-schoonfamilie!!!!. In onze ogen wat onlogisch in haar ogen minder onlogisch. En als ze wees is, zijn haar alternatieven (met kind!) beperkt. Én er stroomt (indirect) geld van Hoer naar haar kind (logisch!!).

De economische crisis zet door. Het leven in Nederland is duur. De prostitutie inkomsten zijn zeer onregelmatig qua hoogte. Haar financiële mogelijkheden tot goede planning (nivellering) van de zeer ongeregelde inkomsten én het structureren (nivelleren) van haar uitgaven zijn laag. We herinneren ons nog. Ze heeft geen opleiding. Ze is wel door de wol geverfd door de prostitutie-jaren en zeker niet achterlijk. Ze mist haar kind 10 uit 12 maanden. De dure merktas, merkkleding en het speelgoed lonkt, (troostaankopen). Het cashgeld én de verleidelijke etalages hier doen hun commerciële werk. Er stroomt geld naar de (ex-schoon)familie. Zij voeden het kind 10 van de 12 maanden op én ze woont daar als ze in haar thuisland is. Het leven in Nederland, het heen en weer reizen eist zijn tol. De (familie!)sieraden worden eerst beleend en dan verkocht.

Zie vervolg.

Kees zei

Vervolg:

Ze is niet echt happy (meer) in de prostitutie.
Ze is ontmaagd, Heeft een paar 10duizenden mannen gehad. Ze is ervaren maar nog steeds erg aantrekkelijk voor een 50-jarige man.

Soms vind ze het werk best leuk maar heel vaak ook niet. Dat heeft niet zozeer met de mannen te maken maar meer met haar emotionele gesteldheid.
Het werk is emotioneel zwaar. Ze draait veel (wacht)uren, maar ziet zichzelf niet echt als slachtoffer, terwijl ze dat in onze perceptie wel is! Vind ik. Niet zo zeer voor de seks. Maar de omstandigheden, gemis van haar kind, verdriet over de scheiding, het stigma, de financiële (familie)verplichtingen, tax, klantaanbod, dure peeskamer, !!schuldgevoel naar God!! etc. Maken het zwaar).

Ze, de hoer, heeft al eens laten weten dat ze je interessant vind. Ze weet dat jij (klant) haar interessant vind. Anders ben je er niet. Ze bied zich min of meer te koop aan. Het woord 'te koop' valt niet. Besmuikt. Geef je me EUR x.ooo,oo? (Ongeveer de handelswaarde eerder genoemd in dit blog op andere plaatsen voor een Hoer.). Voor haar is dat dan een bewijs dat je echt van haar houdt. Natuurlijk blijft ze, als je daar op in gaat, een dure maar leuke hobby. Dus er zijn ook wat variabele toekomstige kosten.

Ze voelt wel aan dat je ok bent. Ze overschat de financiële mogelijkheden van mij sterk. Ik die haar 1 maal per week neuk én wel eens wat (teveel) extra geef omdat ik haar ook aardig en grappig vind.

Ze is op zoek naar een echte familie, een gezinsleven en liefde.

Zo'n meisje, jonge vrouw, moeder, verdiend een goed uitstapprogramma. Zodat ze echt verder kan met haar leven. Ze zit niet te wachten op reli-pooiers.

Maar het zal niet makkelijk, zo niet onmogelijk zijn om haar om te turnen naar een financiële economische onafhankelijke status buiten de prostitutie!

Én wil ze dat wel echt?

Én hoeveel Nederlandse vrouwen in reguliere banen zijn nu echt financieel onafhankelijk?

Het stigma weg. Zou een oplossing zijn. Dan kan ze parttime iets naast het hoeren erbij doen. En eigen keuzen maken. Heel belangrijk is dan dat de exploitant ook PARTTIMEKAMERHUUR aanbied op contractuele basis. De kamerhuur is een enorme last als niet neukt en de peeskamer staat leeg. Dat is de kanonskogel aan haar been!

------
Nb: De cultuur van onafhankelijke (en economisch (ahum) onafhankelijke) vrouwen is ook nog niet zo lang in Nederland aanwezig.
------

Kees zei

Het bovenstaande verhaal is vanwege privacy-overwegingen niet de waarheid, De essentie moge duidelijk zijn.

Het is gebaseerd op een waarheid zoals we dat dan netjes zeggen.

Kees zei

@28 juli 2014 02:42

mijn complimenten!

Mooi omschreven

Gestolen seks is verkrachting.

Duidelijk dan jij kan je het niet stellen om aan iemand (bv. de politie) uit te leggen, dat een hoer verkracht kan worden. Bijvoorbeeld als er niet of niet overeenkomstig afspraak voldoende betaald is, maar wel seks (of zelfs aandacht) zonder uitdrukkelijke toestemming van de Hoer is weggenomen.

Anoniem zei

Zodra iets waarde vertegenwoordigd voor de dief in spé is het te stelen. Stelen is maatschappelijk gezien iets wegnemen van waarde.

Wellicht dat het juridische of statistische begrip 'stelen' een andere definitie kent?

Seks is dus te stelen.

Een Hoer is ook te stelen.

Alhoewel we steken van een menselijk organisme wellicht ontvoeren / kidnappen / eloping noemen.

Een dier kan je gek genoeg weer wel stelen.

Een insect kan je niet stelen, tenzij het een duur verzamelaarsobject is.

Definitie geneuzel!

Waar gaat dit over?

Kees zei

Vrouwen, niet hoeren, ontdekken al snel dat ze met hun kut dingen voor elkaar kunnen krijgen. Zodra alle mannen, ook de jonge mannen, ontdekken dat je voor 25 euro (gegarandeerd) heerlijk kunt neuken, zonder gezeur, dondert de chantage-strategie van vrouwen (niet-Hoeren) als een kaartenhuis in elkaar!

Een gipsmuur zetten is veel duurder dan 25 euro.

Het zetten van een gipsmuur in ruil voor een portie neuken lukt dan niet meer. Dat wordt dan 20 keer neuken.

Het notmaal zijn van naar de Hoeren gaan, betekent dus een prijsverhoging van klusjes door mannen voor niet-Hoeren!!

Daarom hebben vrouwen een hekel aan Hoeren.

En diep van binnen zijn veel vrouwen ook stikjaloers op de Happy Hoer!

Kees zei

notmaal = normaal

Erik zei

Ik was afgelopen zaterdag in het musée de l'erotism in Parijs. Wat mij het meest is bijgebleven, afgezien van de bizarre Japanse kunst, is dat seks in het nabije en verre oosten werd beschouwd als iets moois en goeds, terwijl het bij ons werd beschouwd als vies en zondig. Daar zal het christendom ongetwijfeld flink aan hebben bijgedragen. Met de verspreiding van het christendom is men in het oosten inmiddels ook een stuk preutser geworden.

Serena zei

Het objectiveren van hoeren is iets wat mensen graag doen.

Net zoals voor de hoer spreken.
Het is om ziek van te worden.

@Kees
Nee. Hoeren zijn niet te koop en zeker niet in Nederland. Wij verlenen een dienst.
'Ze biedt zich min of meer te koop aan' Facepalm...
Als je iets koopt, ga je erna een mooi plekje ervoor zoeken in je huis, is het van jou. Als jij iets koopt, maak jij de dienst erover uit.
De klant is in de prostitutie niet diegene die de dienst uitmaakt, dat is de ondernemer, de hoer. Jij koopt haar niet, maar haar dienst, en zelfs dat is relatief.
Jij ziet dat dus anders. Je tandarts is dus ook jouw (tijdelijke) bezit als hij al je gaten vult? ;) #Ironie

Wát is er mis met; man werkt/vrouw doet het huishouden?? Waarom spreek je er zo neerbuigend over?! Huisvrouw zijn is meer baan, dan dat jij ooit in je leven gaat meemaken.

'Ze is ervaren maar nog steeds erg aantrekkelijk voor een 50-jarige man' Jij hebt niet zoveel kaas gegeten van het vak zie ik? Hoe meer ervaren, hoe beter de hoer. In veel gevallen dan. Je hebt ook hoeren die tien jaar werken (KUCHsweetmizzyKUCH) en nog geen fluit opsteken.
'Vrouwen, niet hoeren, ontdekken al snel dat ze met hun kut dingen voor elkaar kunnen krijgen' Nog zo eentje. Are you kidding me, is dit om te lachen of meen je dit nu serieus?

Van scheiden is niemand rijker geworden, en als je weet dat je zwak staat; had je andere beslissingen moeten maken. Of moet je dat gaan doen.
Hoereren om vervolgens een toekomst op te kunnen bouwen is áltijd een keuze, jij hebt daar geen oordeel aan te hangen.
Biedt je hoertje eens een baantje aan bij de mac of in de kassen; kan iedere oetlul krijgen, maar niet iedere oetlul accepteert 'm. Jouw hoertje heeft haar doel allang bereikt; jij bent diep geraakt en geeft extra :p Ze zal vast aan je denken als ze met haar nieuwe tas en haar collega's cocktails zit te zuipen op het terras.

MkZ zei

Ja hoor, alle vrouwen chanteren mannen altijd met hun kut. Godgod, nou wat ben je slim on je daar niet door te laten pakken. Zet je wel even 50% van de wereldbevolking als achterlijk en achterbaks weg, maar wat maakt dat? Sneu hoor, dat je alleen maar omgaat met vrouwen die dat bi jje proberen - waarschijnlijk vooral omdat jij je laat chanteren, of meent dat anderen altijd tegen arme Keesje zijn.

Wat een gelul, man. Ik gips beter dan de gemiddelde bouwvakker.
Was getekend, MkZ, MET KUT DUS, JA.

Anoniem zei

Haha nou ik heb nog nooit een knap wijf een gipsmuurtje zien bouwen! GRAPJAS.

Ik zag vroeger wel knappe wijven onder de smeer onder een outo liggen met de overal half open en een dikke steeksleutel in hun handen. En meestal moest je dan de dubbel pagina uitvouwen. Tegenwoordig zie je dat niet meer. De auto's zijn te ingewikkeld geworden met al die electronica (zelfs voor mannen).

Dus:
- outomonteur: ja
- gipswand zetten: je lult, ik geloof jou niet.

sweetmizzy zei

@serena

Even voor de goede orde.. Vanwaar denk jij mijn naam op deze manier te kunnen gebruiken terwijl ik nergens deel ben van deze idiote discussie?

Toont wel weer aan hoe laag bij de grond dit blog is, de hoeren die dit blog ondersteunen.. Zijn jullie echt volwassen?? hahah ohnee. Als serena is wie ik denk dat ze is, dan heeft ze straks geen enkel recht van spreken meer...

Ben je daarom boos? Ga dat dan fijn op die afreagen waar het hoort en niet zomaar mensen door het slijk halen, die jij persoonlijk niet kent...

Ps.. Ooit misschien gaan dagen dat ik niet zo fan was van het werk wt jij doet als jij zelf, en dat ik dus in alle jaren voor mijn pooier geen moment heb bedacht een goede hoer te willen worden, vooral omdat hoe meer geld ik opbracht per week, hoe meer er ook weer van me verwacht werd de week er op.... Dus ik werkte juist andersom. Ik weigerde te neuken bijvoorbeeld, en als ze problemen maakte dan drukte ik de alarmknop of trapte klant persoonlijk mijn kamer uit, omdat ik me niet liet neuken voor geld wat ik moest afstaan TEGEN MIJN WIL..

GEK HE dat ik geen reet heb willen opsteken van jouw beroep.. dat heet nu het verschil tussen gedwongen en vrijwillige prostitutie..

Admin zei

@Sweetmizzy
Dus je was ook nog eens een faker? Nou, lekker dan.

Maar dat houdt dus in dat je nooit echt verkracht bent door je klanten oid, aangezien je toch alles nepte, dus je kunt nauwelijks spreken van een situatie waarin je een echte prostituee was. Je deed je dus wel voor als prostituee, maar uiteindelijk vertikte je het om voor je pooier te werken, belazerde je je eigen klanten, om niet het werk zelf te hoeven doen.

Goed dat we dat even weten, dat is nuttige info.

Sweetmizzy zei

Zeker vertikte ik het om te werken voor een pooier. Had immers ook niet om die pooier gevraagd (dat heeft ie ook bij de rechtbank verklaard) Ik zou niet weten waarom ik enthousiast aan het werk zou gaan voor iemand die me dwingt? Leg mij eens uit waarom ik wel mijn klanten zou afwerken? Ik mocht het geld ook niet houden, moest dit afstaan weet je nog? Moeilijk he, mark het verschil snappen tussen gedwongen en ongedwongen.. Kijk dat jouw vriendin zich nou vrijwillig laat bepooieren.. Tja, er zijn van die vrouwen die dat lekker vinden. Ik heb aangegeven dat ik het niet wilde al vanaf dag 1 dat pooier me onder druk zette. En dan heet het DWANG.. Maar daar valt op deze website en op dit blog niet over te discussieren. Want de mannen hier zijn voornamelijk klandizie. En die komen op voor hun eigen belangen.
Net zoals jij @markvandenbeer.. Ik neem jou en die vriendin toch niet serieus.. Heb trouwens de tip gegeven aan politiek gewoon een stop te zetten op de buitenlandse stroom prostituees, scheelt een aanmerkelijk percentage "mensenhandelslachtoffers"

Sweetmizzy zei

oh ps.. Het faken was dus een overlevingstechniek om het verkrachten te ontkomen.. maar ook daarvan heeft @mark natuurlijk geen kaas van gegeten.... Daarnaast getuigt het in mijn ogen van eigenwaarde.. Juist omdat ik het geld afstond zou het dom geweest zijn als ik wel voor mijn geld had geneukt.. En als ik het dus goed begrijp had jij liever gezien dat ik me daadwerkelijk alle 25000 keer in mijn kut had laten neuken, mijn geld moest inleveren want dan had ik er nog depressiever bij gezeten.. Geeft al aan wat voor zieke geest je hebt he mark.. Gelukkig maar dat jou vriendin dan blijkbaar graag haar klantjes neukt voor die magere 50 euri. 10x per dag.. Dan heeft ze deze discussie met jou in elk geval niet...

En ik deed me dus niet voor als hoer. Ik moest me voor doen als hoer van mijn pooier, voor hem. En dat vertikte ik. Als ik voor mezelf had mogen werken had ik misschien wel betere services geleverd, maar daar heb je het weer he mark... Verschil tussen gedwongen en vrijwillig ;)

DJ zei

Tuurlijk. Als iets te koop is dan kan het worden gestolen. Daarom moet ook alles gratis worden! Vooral Goedele Liekens haar boeken. Die lokken ook alleen maar diefstal uit.

Richard zei

Pas maar op Serena, dat klinkt als een erg nare ziekte....

De hoeveelheid onzin die over ons wordt uitgestort is regelmatig om gek van te worden. Mensen hebben erg veel moeite om feit en fictie te onderscheiden. Politici weten het meestal wel maar hebben een eigen agenda om macht te genereren. En als ze het niet weten dan wordt het ze wel verteld. De grote middengroep die moet worden bereikt en overtuigd worden. Dan draait het politieke tij vanzelf.

Mensen te koop? Daar kan ik dus sowieso niets mee. Jarenlang kunnen gaan en staan waar je wil en naar 1 plek gaan en daarna zeuren die mensen ben ik nog nooit tegengekomen. Sprookjes bestaan toch echt niet hoor.

Richard

Kees zei

@serena 26-7-2014 06:00h

Je hebt het over objectiveren. Ik neem aan dat je met het over (zich) te koop aanbieden de vrouw letterlijk ziet als object. Dat is niet logisch een object kan zichzelf niet te koop aanbieden.

Wat ik bedoel is dat deze soort raamhoeren meiden zijn die het gewend zijn zich van familie naar familie te bewegen. Er vind een overdracht plaats. Zij zijn relatief passief daarin. En stellen zich per definitie dienstbaar op. (Ze accorderen wel en zijn verliefd). Hun wereldbeeld is: 'vrouw zorgt voor kinderen en huishouden' & 'man zorgt voor inkomen'. Op zich hoeft daar niets mis mee te zijn. Echter er zijn meer keuzen.

Ik ben absoluut niet negatief over het huisvrouw zijn. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

Deze vrouwen zijn hoer geworden omdat hun huwelijk kapot is, man/inkomen is weg. Kostbare kind(eren) is/ zijn nog bij hun. En veelal is er ook sprake van familie die verzorgt moet worden. Zij nemen deze zeer grote (financiële) verantwoordelijkheid noodgedwongen op zich door hoer te worden. Zonder deze vrouwen zou hun cultuur (financieel) instorten.

Zij bieden zichzelf soms te koop aan aan mij. Zorg voor mij, neem mij, neuk mij. En dan stop ik met neuken, wordt de huisvrouw en dan zorg jij voor het geld. Zij proberen het oude ideale plaatje te herstellen met een andere (westerse) man. Op zich niks mis mee toch?

Tijdens de betaalde seks zijn zij in charge! Hebben de leiding. (Tenzij het seksspel anders vraagt, dan hebben ze de 'fictieve noodknop' en eigenlijk ook nog steeds de leiding om het seksspel te onderbreken. Daar heb jij gelijk in dat klopt. Zij doen alleen een side-offerte voor zichzelf. Zij bieden zich zelf te koop aan voor een nieuw leven buiten de prostitutie.

Ik bedoel met 'zij is ervaren' dat ze ouder wordt/is geworden, maar nog steeds aantrekkelijk is voor mij. (Ze is geen 18 meer). De houdbaarheid van een Hoer is boven de 30 min of meer verlopen, toch?

Serena, ik kan me niet voorstellen dat jij buiten de branche nooit je kut (lees je seksuele charmes) gebruikt om dingen bij mannen voor elkaar te krijgen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je sweet-mizzy erbij haalt. Dat is Hoertje pesten en slaat echt nergens op.

@Mark.
Sweet-mizzy had een pooier. Ze werd gedwongen. Het is dan toch logisch dat je probeert onder dwang uit te friemelen door slecht op het werk te functioneren? Het lukte haar niet onder de dwang uit te komen. Maar partieel probeerde ze dat wel. Ik snap wel wat ze bedoelt. Het is logisch dat een dwanghoer klanten 'belazert' door niet te functioneren. Mischien is dat wel haar 'stille schreeuw' om hulp? Ik zou dat in deze situatie zeker geen belazeren durven noemen. In ieder geval zou als een klant aangifte zou doen van 'belazeren'. Sweet-Mizzy haar aansprakelijkheid kunnen verhalen op haar pooier. Waarmee het dwangkaartenhuis zou instorten.

Kees zei

Vervolg

@mark, jouw verhaal tegen sweet-mizzy raakt kant nog wal ..........

Als je onder dwang geneukt wordt, worden jouw inkomsten uit seks gestolen, je wordt financieel uitgebuit en bent dan dus lichamelijk herhaaldelijk verkracht. Niet de (onwetende!) klant is de verkrachter, nee, de pooier/uitbuiter/degene die haar lichamelijke integriteit schend is de verkrachter.

Op het moment dat de klant weet van dwang/seksuele uitbuiting is hij ook verantwoordelijk/medeplichtig. (Én dat staat los van de seksuele lust die een slavinnetje kan opwekken.)

Het objectiveren van hoeren zal inderdaad veel gebeuren. Dat lijkt me een mogelijk logisch onderdeel van een seksueel rollenspel. Daar hoeft niets mee mis te zijn, mits je duidelijke afspraken daarover maakt en een 'noodknop' inbouwt. Dat heeft niets te maken met koop/verkoop als hierboven besproken. (Tenzij als spel).
----------
Een groot probleem in de prostitutiewereld is dat seks een spel is en er allerlei verhaaltjes worden gespeeld.
Veel van die verhaaltjes hebben de neiging de werkelijkheid (media) in te duikelen als 'waarheid'.

Ook vallen veel hoeren elkaar af door conflictjes en uit concurrentie-overwegingen.

Ook worden er veel 'kletsverhaaltjes' tegen klanten opgehangen om maar van het gezeur af te zijn.

Al met al maakt dat het erg complex je een weg te banen tussen waarheid en onwaarheid.

Voor de hulpverlening heb ik geen goed woord over. Die is Kut. Dat is een nog grotere geldmachine dan de Hoeren bizz.

Een taalcursus Nederlands .... 4 blaadjes woordjes en een usb ..... EUR 20. Jaja .... Snel verdienen zal je bedoelen.

En zo worden er overal eurootjes weggegrist van de voor uitstap ontvankelijke hoer.
Bekeren/taalcursus/.... Noem maar op .......

Einde

Anoniem zei

Heeeee Mark,

Hoeveel mannen zouden daar hun droom vrouw hebben ontmoet. Het is een ideale partnerdatabank.

Voordelen:
. Je ziet ze direct naakt (mooi of niet mooi).
. Je kan direct neuken
. Je kan met ze praten
. Ze zijn volgzamer, als t lukt
. Ze zijn veel mooier dan de partnerbank
. Iemand die beter neukt en zuigt is nergens te vinden.
. Ze zijn soms te koop...bruidsprijs+variabele kosten.
. Geen saaie ontmoetingen, altijd seks
. Geen oneindig heen en weer gemail
. Geil, geil, geil, hot, hot, hot, hot, hot.
. Geen inschrijfkosten
. Direct opzegbaar.
. Leuke interessante avontuurlijke vrouwen
. Nooit hoofdpijn
. Economisch zelfstandig
. Directeur/owner

Nadeel:
. Vaak wel een kind & geldhongerige familie

Heeeee Mark je bent vast niet de enige.

Hm


Als Mark én Serena zich er mee gaan bemoeien én Serena zelfs Sweet-Mizzy de discussie intrekt.. Serena weet dat Sweet Mizzy per definitie ongenuanceerd gaat spetteren .......
Dan weet je dat een gevoelig onderwerp aangesneden is.

We missen alleen Puttana .......puttttttttaaaaannnnaaaaa!

Er is nog een ander leuk onderwerp ......

Nico zei

@ Kees: Weet jij misschien dan ook hoe je mensen, die als slachtoffer gezien willen worden, kan benaderen zodat ze daarmee ophouden en hun eigen waardigheid weer ontdekken?

Kees zei

@Nico,

Voor het benaderen van mensen (niet hoeren) die behoren tot de groep die jij omschrijft zijn vast wel theorieën met bijbehorende methoden beschreven.

Ik kan mij zo voorstellen dat die methoden niet één op één op een hoer die daarvoor in aanmerking komt kan worden toegepast. Hoeren, die onder de door jou beschreven groepsomschrijving vallen, zijn nog specifieker in gedrag (oa door dat wij ze in zeer sterke mate stigmatiseren).

Én wie gaat ze verleiden tot het volgen van een dergelijk programma en wie gaat dat betalen? De tijd van een hoer compenseren is een dure grap en daar komt dan nog bij de kosten van het programma. En dan is er geen werk. Er zijn al zoveel werkzoekenden.

Ik zie ze niet direct als slachtoffer dòòr het hoeren*. Ik zie ze meer als economisch slachtoffer én soms als slachtoffer van hun culturele achtergrond. En zeker als slachtoffer van het stigma. Ik vraag mij af of ze zichzelf als slachtoffer zien. Ik denk vaak niet. Ik vind een moeder die haar zoontje van zeg 7 jaar, 10 van de 12 maanden niet ziet gedurende een periode van 5 jaar, wel een slachtoffer. Jij? (Om maar een voorbeeld te noemen). En de familie die er achter hangt, zijn en voelen die zich slachtoffer?

Nee ik geloof niet dat ik dat kan (en wil!?!) oplossen.

Heb jij ideeën?

*sommigen gaven wel aan dat hoeren niet hun eerste keus is qua werk. Dat zal er ongetwijfeld voor meer gelden. Ze zullen dat ook niet snel aan een klant toegeven om commerciële reden.

Kees zei

@Nico

Ik denk dat een eerste stap is dat wij als Nederland de hoeren als volwaardige mensen gaan behandelen. Én dat de reguliere instituten in Nederland ze diensten en producten durven te gaan verkopen zonder dat ze daarvan rode blosjes krijgen. Dat wij ze pensioen, creditkaarten en hypotheken durven te gaan verkopen.
Dat hoeren durven te klagen bij de instanties als ze fiks opgelicht worden met bijvoorbeeld het achterover drukken van de borg bij het huren en opzeggen van een huis. Dan denk ik dat ze beter hun weg gaan vinden in onze maatschappij. En hun gevoel van acceptatie verbetert.


Ja .... Als ik God was zou ik alles met één knip van de vingers regelen, maar helaas .............

Kees zei

..... Maar eigenlijk mag ik niet namens hoeren praten. Dan worden ze boos .......

Nico zei

@ Kees: Ik bedoelde eigenlijk iets anders. Het gaat er mij niet om of mensen zielig zijn, het gaat er mij om wat je het beste zou kunnen doen als mensen zich zielig vinden - en als dat ook nog eens te lang duurt.

Neem Nelson Mandela. Decennialang opgesloten geweest, maar toch niet veranderd in een zichzelf beklagend, wraakzuchtig monster. Hij bleek in staat om zijn waardigheid en zelfrespect te behouden.

Laatst zat ik een sauna van een parenclub. Daar ontstond op zeker moment een gesprek tussen twee mannen, over de EU, buitenlanders, politici, enzovoort - zij werkten zo hard, ze hadden zoveel rijker kunnen zijn als anderen hun geld niet over de balk gooiden. Dat er buiten hun veilige omgeving hele volksstammen zijn die net zo hard werken zonder daar net zo veel voor terug te krijgen - daar hadden ze geen oog meer voor...

Er is waarschijnlijk niet zoveel mis met jezelf af en toe heel erg zielig vinden. Maar als het te lang duurt, lopen mensen voor je weg (en terecht ook).

Over het verband met dit topic wil ik (kuch) verder even geen hints geven, maar spijtig vind ik het wel...

Kees zei

@nico

Vermoedelijk begrijp ik jouw punt nu beter.

Het kost mij zelfbeheersing. Ik ga echter verder niet reageren op jouw comment (en de door mij in eerste instantie verkeerd begrepen echter in tweede instantie vermoedelijk wel begrepen eerdere gestelde vraag).

Ergens heb ik het idee dat je over het antwoord ook wel wat zinnige gedachten hebt.

Kees

Nb ik vind het ook spijtig. In potentie is de nodige (tegen)kennis! en (tegen)ervaring! aanwezig! Maar het komt helaas niet met maximale argumentatiekracht tot uiting in dit blog. Om reden .......

Sweetmizzy zei

ooooh jongens, gaan we nu zonder mijn naam te gebruiken over me kletsen? IN de hoop dat ik te achterlijk zou zijn dat te snappen..


Ik vind mezelf.

1. niet zielig, volgens buitenstaanders die me echt kennen bagataliseer ik zelfs mijn slachtofferrol..

2. Dat ik hier zo ongenuanceerd uit mijn plaat ga op sommigen heeft te maken met het feit dat wat ik ook zeg ik voor leugenaar wordt uitgemaakt..

3. Ik zou wel eens willen weten welke van jullie zich staande zou houden en haar zelfbeheersing niet zou verliezen, als ze onbeargumenteerd voor leugenaar wordt uitgemaakt en wordt besmeurd met onzin in vele reacties op dit blog, op verhalen waar ik niets mee te maken heb...

4. Ik klaar ben met vrijwillige hoeren die denken te kunnen vertellen hoe het zit met de gedwongen hoeren, want dat weten ze dus niet...

(de reden dat ik over beide kan bepalen, dus zowel de vrijwillige als de nietvrijwillige omdat ik beide heb mogen ervaren, zowel de gedwongen kant van prostitutie als de vrijwillige kant heb ik ervaring mee ;) )

Het enige wat ik heb gevraagd aan de hoeren, hoerenlopers en anderen die zich hier ophouden, om mijn naam niet te noemen als ik niet meedeel aan discussies.. Want dat is laag bij de grond. Zeker als het in een denegrerend voorbeeld gebruikt wordt heel onzinnig en nergens voor nodig ook..

Dat is namelijk gewoon treiteren en bullying en ja, ik antwoord wel. Ik ben klaar met treiteren en bullying. .Vind het schandalig dat deze mensen dit over ruggen van (nog even ter herinnering) vrouwen die net vorig jaar te horen hebben gekregen dat hun pooier (waar ze 8 jaar bij heeft moeten zitten tegen haar wil, 1,5 jaar in een blijf van mijn lijf huis heeft mogen wonen omwille van ie pooier, alleen een gehandicapt kind op mag voeden (wat die pooier veroorzaakt heeft trouwens) en me ook nog even moet een leugenaar mag laten noemen door een paar vreselijk arrogante mensen die mij als leugenaar weg willen zetten, terwijl ze en mij en mijn rechtszaak niet tot in de details kennen..

Kom op zeg! En ik moet me openbaar door t slijk laten halen door zulks mensen? I don't think so..

Dat mijn reacties inmiddels ongenuanceerd en onbeargumenteerd zijn is omdat mijn naam ook ongenuanceerd en onbeargumenteerd wordt gebruikt in reacties...
Actie- Reactie noemen ze dat ook wel in psychologische termen....


Afijn.. Het geeft in mijn ogen dus aan in wat voor een wereld gedwongen meiden vast zitten, in een arrogante wereld van hoeren die ze treiteren omdat deze meiden dus zwak zijn in deze hoeren hun ogen... Hoerenlopers ze gewoon neuken met de gedachte, tja eigen schuld dikke bult dat ik je nu gewoon gratis mag verkrachten en je je geld mag afstaan en exploitanten die die pooiers nog fijn op hun FB hebben staan ook... dat is de realiteit in die wereld... En daar moeten meiden die dus nog veel minder gebekt zijn als ik het mee doen en er zien uit te komen.. Hulp zien aan te klampen...


En deze site en vooral de reacties laten zien dat dat dus bijna onmogelijk is als je wel gedwongen in deze business vast zit.. Want dan wordt je dus openbaar geschandeerd, afgezeken, voor leugenaar uitgemaakt, geintjes mee uitgehaald, getreiterd, gebullied enzovoort enzovoort. Bewijst uzelf voort mensen! Het laat vooral zien hoe egoistisch de wereld van hoererij er mijn inziens bijstaat.. En ik snap dan ook dat politiek denkt op de schop ermee. Al zie ik dat ook niet als een oplossing. Maar zolang niemand het probleem serieus neemt omwille van eigen belangen en verlangen te behartigen, moeten ze niet de slachtoffers van mensenhandel de schuld geven dat de politiek de hele handel aanpakt, maar eens in de spiegel kijken...

Sweetmizzy zei

correctie op mijn 2e reactie derde alinea onder de 4 punten die ik op noem: ".Vind het schandalig dat deze mensen dit over ruggen van (nog even ter herinnering) vrouwen die net vorig jaar te horen hebben gekregen dat hun pooier" --> hier moet natuurlijk nog "veroordeeld is" achter.. Ik ben dus tot vorig jaar bezig geweest met hem veroordeeld te krijgen, sinds 2010. En dan mag ik nog te horen krijgen dat ik het voor het geld zou hebben gedaan. (waarvan overigens in 2010 nog geheel onduidelijk was of ik wel in aanmerking zou komen voor een schadevergoeding! AFijn. En als ik het al voor het geld zou hebben gedaan, dan kunnen mensen zich niet voorstellen dat een moeder die moet toekijken hoe haar dochter iedere dag struggelt door die pooiers toedoen, knokt voor dat kind om haar toekomst zeker te stellen... En dan nog niet eens financieel gezien, maar op zo een manier dat ze beschermd wordt voor een monster! Neeeeuhhh Mizzy is een leugenaar...Mizzy wordt overheen gekotst.. En Mizzy wordt besmeurt.. Om eigen belangen en verlangen... Nou mijn Ass... deze mensen hadden exact hetzelfde gedaan als ze de keus hadden gehad, maar lullen nu lekker makkelijk het probleem weg, omdat het niet hun probleem is...

Kees zei

Ik begrijp nu wel waarom de media denkt dat 99% van de hoeren gedwongen is. Mevrouw Mizzy weet wel aandacht te genereren.

Serena, dank je wel!

Kees zei

@sweet mizzy

Klanten en hoeren staan tegenwoordig geregeld ook bij elkaar op hun facebook. (-:

En hoeren bij exploitanten en .........

We are all connected.

Anoniem zei

Wat mij opvalt op twitter is dat de prohibitionistische* vrouwen immer vrouwen zijn wier lijf ik nimmer zou willen huren. Blijkbaar zijn dit de vrouwen die seksueel behoorlijk buiten de boot vallen. Én mannen huren is zeer ongebruikelijk voor vrouwen. Wellicht dat deze vrouwen beter de stigmatisering van het huren van een man door een vrouw kunnen aanvechten én zo hun seksuele problemen kunnen gaan oplossen zonder anderen met hun seksuele problematiek lastig te vallen.

*prohibitionistisch: alle vormen van prostitutie (seks voor geld) zijn crimineel.