maandag 21 juli 2014

Bliksemafleider

Dit stukje is een filosofietje. Ik heb wel meer achtergrondstukjes geschreven de laatste tijd, maar daar zat toch meer in aan feiten en dingen die ik echt uitgezocht had. Dit gaat meer over mijn kijk, en het doet er nietzo toe dat veel van jullie het anders kunnen zien. Dit is gewoon even opschrijven hoe ik het voel. Wat persoonlijker dan al die uitleg waar ik de laatste maanden zo mee bezig ben geweest.

Hoeren zijn een bliksemafleider voor mensen. Heel veel mannen komen naar ons toe omdat ze spanningen hebben opgebouwd waar ze vanafwillen. Soms gaat dat om seksuele spanning, soms gaat het over frustraties, soms gaat het gewoon om eenzaamheid en acceptatie. Vooral die laatste is best vaak waar ze voor komen. Een beetje betaalde liefde en betaalde seks is voor sommige mannen genoeg om het allemaal weer even aan te kunnen.

Voor sommige mannen is het ook belangrijk omdat ze echt in de problemen komen met hun seksdrang als ze het niet kwijtkunnen. Sjaggerijnige mannen met een vrouw die het in bed niet meer wil, geven hun hele gezin een rotleven. Als ze bij een hoer terechtkunnen, is er weer vrede. Seks is belangrijk, belangrijker dan veel mensen willen zien, en je kan het eigenlijk nergens mee vervangen.

De single man krijgt geen seks, en bij seks open je je anders naar mensen. Als single mannen bij mij hun spanningen kwijtkunnen, vult dat een leegte. En dat is wel een belangrijke, want seks is belangrijk. Het kan ze ook helpen bij het vinden van een maatje. Als de seksuele spanning er een beetje minder dik opligt, is zo'n vent een stuk minder wanhopig bij het zoeken naar een date, en wanhopige mannen zijn niet aantrekkelijk.

Mannen die een behoefte hebben die ze niet zomaar kwijtkunnen, zoals een afwijking of een bijzondere fetish, raken soms heel gefrustreerd. Zelfs als ze een partner hebben. En die partner wil vaak ook liever een gewoon seksleven. Als die partner afgeilt van hun afwijking, dan komt daar óók nog de klad in. Als zo'n vent die fetish bij me kan uitleven, kan hij een gewoon seksleven met zijn partner hebben.

En die afwijkingen en fetishes zijn soms iets wat ze niet eens goed met een partner kùnnen uitleven. Sommige trieste gevallen hebben het in zich dat ze door hun strenge relatiedenken vrouwen met wie ze seks hebben niet kunnen respecteren. Dan is nette seks voor de kindertjes nog wel te overzien, maar kunnen ze het niet met hun partner, omdat dat hun relatie ondermijnt. Goed voor die mannen dat ze bij ons terechtkunnen. Zolang ze zich maar gedragen.

Dat is dan alleen nog maar bij mannen die af willen van wat hun seksuele spanning voor resultaten heeft. Want je hebt ook een hele groep mannen die een bepaalde behoefte heeft, maar die van hun dagelijkse leven afgeschermd houdt. Ze doen elke dag alsof het niet bestaat, en als de drang te sterk wordt, komen ze naar ons, leven zich uit, en laten het achter zich. Bij ons is het discreet, en wordt het door iedereen vergeten. Zo houden ze het "hygiënisch" buiten hun leven.

Dan heb je ook nog de mannen die eens ontmaagd moeten worden, of de mannen die bij de gewone vrouw niet aan de bak komen omdat ze gewoon moeten leren hoe je het doet zonder als een idioot over te komen, en de mannen die teveel reizen om lang genoeg contact te kunnen maken, of zeelui, offshorejongens, weduwnaars met jonge kinderen, terminale patiënten, en andere mannen die gewoon niet normaal aan de bak komen, maar wel een normaal seksleven moeten kunnen hebben. Wij zijn dan de bliksemafleider.

Je hebt de mannen met huwelijksproblemen. Niet eens seksuele problemen, maar gewoon dingen die ze dwarszitten. Die komen naar me toe om even op te laden. Als je problemen met je partner hebt, ga je seksueel gewoon niet los. Dat bouwt alleen maar meer spanningen op. Die mannen komen even bij mij afreageren, en kunnen er dan weer tegenaan. Soms hebben ze graag wat steun en begrip, maar meestal help je ze het beste met een harde beurt.

Sommige mannen zijn depressief, en die neuken dat van zich af. Dat noemen sommige mensen een seksverslaving. Als je seks als medicijn gebruikt, gebruik je seks namelijk niet "zoals het hoort." Ik vind dat die mensen zelf moeten beslissen wat ze ermee doen. Ik stuur ze wel altijd naar de huisarts, maar die komt ook niet verder dan pillen. En dan komen ze nog steeds, maar dan krijgen ze hem vaak niet meer omhoog.

Bij mijn klantjes maakt het me eigenlijk nietzo uit wat hun motivatie precies is. En ik probeer ook geen verschil te maken tussen de mannen die weloverwogen naar me toekomen en de kerels voor wie ik de bliksemafleider ben. Ookal heb ik liever de eerste soort, natuurlijk. Maar er is nog een andere soort mannen, die ik liever bij ons heb komen, ookal zijn ze niet zulke fijne klanten.

Dat zijn de mannen die hun impulsen niet goed onder controle hebben. Van die mannen die opeens uit de band schieten. Als die teveel spanning opbouwen, dan doen ze dingen die niemand wil. Dan heb ik het niet alleen over de types die opeens losse handjes hebben, maar ook over de mannen die met een borreltje op erg handtastelijk worden naar vrouwen toe. Het is beter als die zich een beetje kalm kunnen houden.

Op die manier voorkomen we flink wat seksueel geweld. Al die problemen pakken we als een bliksemafleider op, en voeren we stilletjes af. We verdienen er onze boterham mee, en het is de enige oplossing waar echt iedereen wat aan heeft. De meiden, de mannen, èn de vrouwen die anders geconfronteerd zouden worden met een grijpgrage oversekste figuur die het nergens kwijtkan.

Sommige klanten hebben een heel Jekyll en Hyde gedoe. Die hebben iets wat ze van zichzelf niet accepteren, en wat ze doen alsof ze niet hebben, behalve die momenten dat ze bij mij even dat van zich af komen rausen. Dat kan soms best heftig zijn. En achteraf schamen ze zich ervoor, en willen met wat ze net hebben gedaan, en met jou, niets meer temaken hebben. Dat is misschien een eigen stukje waard.

En zo zijn we de bliksemafleider voor allemaal dingen die mensen van zichzelf en elkaar niet accepteren. Het zijn dingen die ergens heenmoeten, en die je niet kan blijven opbouwen. Als die dingen niet afgevoerd zouden worden, zouden er veel gefrustreerde types rondlopen die dan heel onacceptabele dingen steeds verleidelijker gaan vinden, van incest, tot aanranding, tot verkrachting. Ookal zouden ze niet zover gaan, wil je dat die mensen door die drang gemarteld worden?

We voorkomen niet de verkrachtingen door de echte psychopaten. Dat is jammer, ergens. Maar helaas zijn we ook voor psychopaten de bliksemafleider. Want die weten dat de maatschappij het meer accepteert als je een hoer aanvalt dan je buurmeisje. Onze paria-status trekt dat soort geweld aan. Jaren geleden was er eens een politieagent die op TV, ik denk bij opsporing verzocht ofzo, zei dat een engerd nu alleen nog hoeren had aangevallen, maar dat hij ook zo op andere vrouwen kon overgaan.

Ik was toen nog niet aan het bloggen. Het is dus al een hele poos geleden. Maar ik weet nog dat ik meteen mijn koffie niet meer lustte. Is het dan èrger als een psychopaat niet-hoeren gaat pakken? Is dat een ergere stap ofzo? Ik denk dat hij het wel anders bedoelde, maar hoe langer ik erover denk, hoe minder ik me daar wat bij kan voorstellen. Het ging eigenlijk al mis toen hij het verschil maakte.

Voor de politie is het duidelijk dat wij een bliksemafleider zijn. Voor psychopaten, voor seksgestoorden, maar ook maatschappelijk. Dat er prostitutie is, zorgt ervoor dat de vrouwelijke junks minder hoeven te stelen. Dat er prostitutie is, houdt losgeslagen meiden van de straat. Als iemand echt niets anders heeft, kan de prostitutie een uitkomst zijn. Ookal word je natuurlijk uit die hoek nooit een goeie hoer, het ìs er voor je.

Helaas zijn we ook vóór de politie een goeie bliksemafleider. Als ze voor schut komen te staan met een paar flinke flaters, hoeven ze alleen maar een razzia te doen, en ze staan weer in een goed blaadje met de medewerking van de media. Het maakt achteraf niemand wat uit dat het handjevol arrestaties niet in verhouding is met de hoeveelheid intimidatie, geweld en vernieling die je gebruikt, of dat er best veel wordt vrijgesproken achteraf.

Met de overheid is het precies hetzelfde liedje. Eigenlijk zijn wij een business waar de overheid zich niet mee hoeft te bemoeien, maar ze doen het toch. We zijn makkelijk scoren. Burgemeesters die blunderen proberen zich te laten zien als hoerenredders door flink machtsvertoon te gebruiken tegen hun hoertjes. De regering doet graag "iets aan veiligheid," en dan is een branche waar niemand zicht op heeft natuurlijk makkelijk. Niemand ziet dat het nutteloos is. Behalve mensen die opletten, en die doen dat meestal omdat ze de dupe zijn van het wanbeleid.

Daar kan je nu twee duidelijke groepen zien ontstaan. De mannen die allerlei redenen hebben om ons als bliksemafleider te gebruiken, en daar hun eigen redenen voor hebben, maatschappelijk, persoonlijk, relatie-gerelateerd, goed of slecht, zijn één kant. Dat is de kant die ons netjes betaalt, en waar onze toestemming ertoe doet. De psychopaten, criminelen, politie en overheid zijn de andere kant. Die gebruiken ons ook als bliksemafleider, maar betalen niet. Die geven niets om toestemming.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat van die bliksemafleider klopt wel. Een kameraad van mij heeft een huwelijk waarin zijn vrouw na de geboorte van hun kinderen veel minder behoefte heeft aan seks dan hij. Met praten kwamen ze er niet uit. Of eigenlijk juist wel, want nu gaat hij, met medeweten van zijn vrouw, naar prostituees. Het lijkt voor beiden een goede oplossing.

Zelf ben ik single en dat bevalt me op zich prima. Maar natuurlijk is er de behoefte aan seks. Eerst zocht ik die vooral in one night stands. Die waren soms leuk, soms een grote sof, en soms kon ik ook gewoon niemand vinden. Als ik dan wel de drang had om te neuken kon ik knap chagrijnig worden.
Dat veranderde toen ik eenmaal de beslissing had genomen om mijn heil voortaan bij prostituees te zoeken. Opeens viel alles op zijn plaats! De seks was prima, ik kon neuken wanneer ik wou en ik kreeg steeds meer vrede met m'n rol als klant. En betaalde seks bleek ook niet vies en groezelig, ik voelde me juist blij en op mijn gemak in het contact met prostituees.
Inmiddels ga ik minimaal één keer per week 'naar de hoeren' en daar voel ik me kiplekker bij.

Ik weet wel zeker dat prostituees een belangrijke functie hebben in onze samenleving. Voor singles en jongvolwassenen, op zoek naar hun eerste seks, maar ook voor mannen die verstrikt zijn geraakt in een onbevredigende relatie. En zeker ook voor de laatste categorie die zondares beschrijft, de groep van mannen die moeite hebben om hun gevoelens en hun drang naar het andere geslacht te kanaliseren.

Voor al deze categorieën vormen prostituees inderdaad een ideale bliksemafleider. Seks 'moet', het is niet alleen lekker, maar het vermindert de spanning en het is bevrijdend voor lichaam en geest.

Erik zei

Ik proef een boel frustraties, misschien moet je eens met vakantie. Het is volgens mij al weer een tijd geleden dat je met vakantie was. Net als seks is vakantie heel goed tegen opgebouwde spanningen. Een beetje afstand nemen van de vaderlandsche polletiek zal je goed doen.

frankn71 zei

Hoi Zonnie,
Ik ben geen klant maar vindt het wel leuk je blog te lezen.

Pas op dat je niet te paranoide wordt richting de overheid. Alles met prostitutie zal direct politiek gevoelig zijn bij beambten, met gevolgen voor hun gedrag in hun toezichtsrol. Zoek er niet meteen ´iets´ achter.

Waar burgers een uitgesproken mening over (kunnen) hebben, ligt gevoelig bij bestuurders. Die wil kunnen zeggen dat de regeltjes worden gehandhaafd en dat gebeurt dan dus ook heel precies.

Daarbij is het voor bv de belastingdienst heel moeilijk controleren wat je dagopbrengst is. Die ambtenaren zijn vooral bang 'gefopt' te worden (door jou). Zie eerdere blog over het geldmannetje. Gevolg is strengere aanpak.

Ga anders eens met ondernemers praten uit een andere beroepsgroep. Bv vuurwerkhandelaren (denk aan Enschede).

Anoniem zei

Ik ben het volledig met dit artikel eens.

Ik gebruik hoeren om spanning af te laten vloeien. Of als relaxmoment.


Hoeren hebben tov politie en overheid behoefte aan de normale burgerrechten! Hun behoefte aan anonimiteit door het stigma blokkeert dat.